Kursuse õpiväljundid:
Koolituse läbinud õppejõud:
- arvestab koolituse ettevalmistamisel ja läbiviimisel sihtrühma vajadustega;
- koostab täiendusõppeprogramme täiskasvanud õppijat arvestades;
- valib täiendusõppeks sobiva suhtlemisviisi ja õppemeetodid;
- toetab tagasiside ja hindamise abil täiskasvanud õppija arengut;
- valmistub õppijate vastupanuga toimetulekuks.
Õppejõud:
Tiia Ristolainen - PhD (eesti ja võrdlev rahvaluule). Töötab Tartu Ülikooli elukestva õppe keskuse juhatajana. Täiskasvanuhariduse valdkonnas tegutseb 1999. aastast. Omab enam kui 20-aastast nii üldhariduskoolis kui kõrgkoolis õpetamise ning täiendusõppe läbiviimise kogemust. Täiskasvanuhariduse Nõukogu liige (Rektorite Nõukogu esindaja) ja ETKA Andras juhatuse liige.
Triin Marandi - Teadusmagister (bioloogia didaktika). Tartu Ülikooli haridustehnoloog/õppedisainer alates 2005. aastast. Ta on viinud läbi hulgaliselt koolitusi, seminare ja õppepäevi õppejõududele e-õppe teemadel. Igapäevaselt tegeleb õppejõudude e-õppe alase nõustamisega Tartu Ülikooli meditsiiniteaduste valdkonnas.
Piret Einpaul - Lõpetanud Tartu Ülikooli kliinilise psühholoogia magistrina. Töötab Tartu Ülikooli haridusteaduste instituudis haridusteaduste nooremlektorina. Kõrgkoolis õpetamise kogemust on 20 aastat, valdkondadeks tervisepsühholoogia, enesejuhtimine, uurimismeetodid, positiivne psühholoogia ja heaolu. Täiendusõppekursusi on läbi viinud nii äri- kui haridusmaailmas, keskendudes peamiselt õpetamise, mentorluse, vaimse ja füüsilise heaolu, positiivse töökeskkonna edendamise ning aja- ja enesejuhtimise aspektidele.
Ene Voolaid - Lõpetanud Tartu Ülikooli eesti filoloogina. Töötab Tartu Ülikooli õppeosakonnas õppekvaliteedi peaspetsialistina. Varasem töökogemus personaliarenduskeskuses õpetamisoskuste konsultandina. Omab enam kui 20-aastast nii üldhariduskoolis kui ka kõrgkoolis õpetamise kogemust. On täiendusõppekursusi läbi viinud õpetajatele, õppejõududele, omavalitsusametnikele, raamatukogutöötajatele ja teistele huvilistele.
Mari Karm - PhD, kaitses 2007. aastal doktoritöö teemal „Eesti täiskasvanukoolitajate professionaalsuse võimalused“. Töötab Tartu Ülikoolis kõrgkoolipedagoogika dotsendi ja õppejõukoolituse peaspetsialistina. Mari Karm on tunnustatud andragoog, tal on andragoogi kutse (8. tase). Ta on läbi viinud arvukalt koolitusi täiskasvanute juhendamise ja õppimise teemadel. Ta on koostanud õppematerjali „Õppemeetodid kõrgkoolis“, kus on kokkuvõtted nii meie kui ka teiste riikide ülikoolide õppejõudude kogemustest erinevate õppemeetodite kasutamisest.
Content:
Teema |
Maht |
Õppejõud |
1. Täiskasvanud õppija eripäraga arvestamine
Täiendusõppeprogrammi kavandamine
Õpiväljundite sõnastamine ja teemade valimine kooskõlas sihtrühma vajadustega |
4 |
Ene Voolaid, Mari Karm |
2. Täiskasvanute õppimist toetavate õppemeetodite valimine
Õppijate kaasamine ja märkamine
Tagasiside andmine ja vastuvõtmine |
4 |
Mari Karm |
3. Veebipõhised keskkonnad ja -rakendused täiendusõppes |
4 |
Triin Marandi |
4. Õpimotivatsiooni hoidmine, vastupanuga toimetulek |
4 |
Piret Einpaul |
5. Ülikooli täiendusõppe eripära, kvaliteedinõuded ja täiendusõpet reguleerivad õigusaktid
Täiskasvanute koolitaja kutse taotlemine
Täiendusõppeprogrammide tagasisidestamine |
4 |
Tiia Ristolainen, Ene Voolaid, Mari Karm |
6. Täiendusõppeprogrammi koostamine ja esitlemine, sh iseseisev töö |
32 |
Ene Voolaid, Mari Karm |
Hinnainfo:
Koolitus on Tartu Ülikooli õppejõududele, teadlastele ja spetsialistidele tasuta.
Toimumiskoha info:
Tartu linn Ülikooli 18-140, üks päev (24. märts) veebis
Õppekeskkonna kirjeldus:
Õppetöö toimub koolituse läbiviimiseks sobivates õpperuumides, mis on varustatud vajaliku õppetehnikaga ja vastavad tervisekaitse- ja ohutusnõuetele.
Toimumise ajakava ja lisainfo:
Kursuse kontaktõpe toimub
17. veebruaril kell 13.15-16.30 (kohvipaus 14.45-15.00)
17. märtsil kell 13.15-16.30 (kohvipaus 14.45-15.00)
24. märtsil kell 13.15-16.30 (veebis)
14. aprillil kell 13.15-16.30 (kohvipaus 14.45-15.00)
5. mail kell 13.15-16.30 (kohvipaus 14.45-15.00)
Nõuded lõpetamiseks:
Auditoorses õppetöös osalemine, ülesannete sooritamine kursuse Moodle'i õpikeskkonnas ja auditooriumis, täiendusõppeprogrammi koostamine ja esitlemine.
Koolituse käigus valmib õppija tööna täiendusõppeprogramm, mida tutvustatakse ja tagasisidestatakse viimasel koolituspäeval.
Õpiväljundite saavutatuse hindamise viis:
Eristamata (arv, m.arv, mi)
Hindamismeetodid:
täiendusõppeprogrammi koostamine ja esitlemine
Hindamiskriteeriumid:
Osaleja koostab täiendusõppeprogrammi, mis arvestab
- sihtrühma vajadusi;
- täiskasvanute õppimise eripära;
- õppemeetodite sobivust;
- hindamismeetodite sobivust;
- veebikeskkondade võimalusi.
Väljastatav dokument:
tunnistus/tõend
Täiendav info:
Ene Voolaid, ene.voolaid@ut.ee, +372 +372 737 6269
Programmi kood:
P2OO.TK.166