Autor:
Tartu Ülikooli eetikakeskus

Väärtuskasvatuse konverents mõtestab klassijuhataja mitmesuguseid rolle ja väärtusvalikuid

Tartu Ülikooli eetikakeskus kutsub haridusasutuste juhte, õpetajaid, kooli- ja lasteaiapidajaid ning haridusvaldkonna spetsialiste 15. väärtuskasvatuse konverentsile „Klassijuhatajatele ja klassijuhatamisest“, mis vaatleb klassijuhataja eri rolle ja valikuid ning toevõimalusi ja -vajadusi.

Klassijuhatajal on koolis unikaalne roll – ta on ühenduslüliks nii kooli kui ka kodu, aga ka oma õpilaste ja kõigi teiste koolipere liikmete vahel. „Õpilasele on klassijuhataja tema peamiseks usaldusisikuks, kellele toetudes oma muresid ja rõõme jagada, klassile ka väärtuskultuuri looja ja hoidja,“ selgitab Mari-Liis Nummert, eetikakeskuse projektijuht ning konverentsi peakorraldaja. Ta lisab, et head klassijuhatajat mäletatakse ka pikalt pärast koolitee lõppu, mistap on nende tööl suur väärtus ja mõju.

„Soovime teada, milline on klassijuhataja roll koolis praegu ja tulevikus ning millist tuge vajab klassijuhataja kui mentor ja väärtuskasvataja oma tähtsa osa täitmiseks kaasõpetajatelt, tugitöötajatelt ja kooli juhtkonnalt,“ avab Nummert konverentsi sisu. Ettekannetes ja lauaaruteludes kõneletakse klassijuhataja rollist ja sellest, mida on vaja klassijuhatajate väärtustamiseks ja jõustamiseks koolis. Eritähelepanu leiab see, kuidas TÜ eetikakeskuse 2021. aastal ilmunud klassijuhataja eneseanalüüsimudel saab koole selles abistada, lisab ta.

Kogu päev on jaotunud kolme temaatilise teemaploki vahel: klassijuhataja kui kommunikatsioonijuht, kui ühise klassikultuuri looja ja kui õpilase individuaalse arengu toetaja. Oma kogemusi klassijuhatajatöö kujundamisest ja toetamisest jagavad prof Margit Sutrop (TÜ eetikakeskuse juhataja), Lemme Randma (Viimsi Gümnaasium, Tallinna Ülikool), Triin Noorkõiv (Alustavat Õpetajat Toetav Kool, Clanbeat), Mari-Liis Sults (Tallinna Kunstigümnaasium), Karmen Paul (Viimsi Riigigümnaasium), Merit Lage (Tartu Ülikooli eetikakeskuse väärtusarenduse nõustaja), Kristi Mumm (Tartu Forseliuse Kool), Juhan-Mart Salumäe (Viljandi Gümnaasium), Mari Roostik (Tartu Jaan Poska Gümnaasium), Indrek Lillemägi (Tallinna Pelgulinna Riigigümnaasium) ja Eerik Säre (Tartu Jaan Poska Gümnaasium).

Konverents toimub 28. septembril Tartus Kammivabrikus (Teguri 26). Konverentsi osalustasu on 10 eurot.

Konverents toimub Haridus- ja Teadusministeeriumi riikliku programmi „Eesti ühiskonna väärtusarendus 2009–2013“ jätkuprogrammi raames.

Konverentsi kava ja registreerumime

Mine konverentsi lehele
Mitteinvasiivne masin, mis võimaldab läbi naha pinna uurida inimese veresoonte seisundit

Genoomika instituut alustas geenidoonorite seas diabeediuuringut

Imar Yacine Koutchoukali kaitseb doktritööd „„Our ʿirbīt is not like your ʿarabiyya“ – Linguistic and socio-political change in late antique South Arabia (550 – 850 AD)“

8. detsembril kell 14.15 kaitseb Imar Yacine Koutchoukali religiooniuuringute eriala doktoritööd „„Our ʿirbīt is not like your ʿarabiyya“ – Linguistic and Socio-Political Change in Late Antique South Arabia (550 – 850 AD)“.

Auli Viidalepp kaitseb doktoritööd „The Expected AI as a sociocultural construct and its impact on the discourse on technology“

18. detsembril kell 15.00 kaitseb Auli Viidalepp semiootika ja kultuuriteooria erialal doktoritööd „The Expected AI as a sociocultural construct and its impact on the discourse on technology“