Kursuse õpiväljundid:
Täiendusõppeprogrammi läbinud õppija:
- omab ülevaadet ja praktilisi oskusi, kuidas muuta õpppija mõtlemisprotsess nähtavaks ning toetada kognitiivset kaasatust ja mõistmist erinevates õppeprotsessi etappides ning erinevaid mõtlemistasandeid aktiveerides;
- omab ülevaadet arutelu juhtimise tehnikatest ja tegevustest lähtuvalt nüüdisaegsest õpikäsitusest; omab teadmisi arutelu ettevalmistamisest ja läbiviimisest ning küsimuste koostamisest; suudab iseseisvalt õpilastega arutleda erinevatel teemadel erinevates teemavaldkondades;
- omab teadmisi ja oskusi, milline arutelu ülesehitus ja õpetaja hoiak toetavad õpilase julgust, soovi ja huvi mõelda, sõna võtta ja argumenteerida;
- omab teadmisi, millised küsimused suunavad õpilast kõrgemal kognitiivsel tasemel mõtlema nii mõtlemisrutiine
kasutades kui arutelu juhtides.
Õppejõud:
Egle Säre - PhD (Haridustöötajate koolitamise kogemus nii taseme- kui ka täiendusõppes)
Evelyn Vahi - Kõrgharidus (Haridustöötajate koolitamise kogemus nii taseme- kui ka täiendusõppes)
Content:
Teema |
Maht |
Õppejõud |
1. Mõtlemisharjumuste kujundamine mõtlemisrutiinide ja arutelu kaudu
Empaatilise mõtlemisoskuse kujundamine. Arutelu juhtimine. Koostöise mõtlemise toetamine
Kriitilise mõtlemisoskuse toetamine. Mõtlemisrutiinid: argumendid ja mõtted nähtavaks ja kuuldavaks
Visuaal-kunstilised mõtlemisrutiinid
Loovmõtlemise toetamine
Globaalse mõtlemisoskuse kujundamine. Fantaasia ja kastist välja mõtlemine |
40 |
Egle Säre, Evelyn Vahi |
2. Iseseisev töö:
2 mõtlemisrutiini läbiviimine ja dokumenteerimine enda valitud sihtgrupiga
ühe tervikliku arutelu protsessi läbiviimine, analüüsimine ja dokumenteerimine ning tutvustamine |
20 |
Egle Säre, Evelyn Vahi |
Hinnainfo:
Tegevust Haridus- ja noortevaldkonna töötajate esma- ja täiendusõpe ning järelkasv kaasrahastab Euroopa Liit
Toimumiskoha info:
Tartu linn Tartu Ülikooli õppehoonetes
Õppekeskkonna kirjeldus:
Õppetöö toimub koolituse läbiviimiseks sobivates õpperuumides, mis on varustatud vajaliku õppetehnikaga ja vastavad tervisekaitse- ja ohutusnõuetele.
Toimumise ajakava ja lisainfo:
6.märts kell 10.00-17.00
27.märts kell 10.00-17.00
14. aprill kell 10.00-17.00
8.mai kell 10.00-17.00
29.mai kell 10.00-17.00
Nõuded lõpetamiseks:
Osalemine vähemalt neljal õppepäeval. Iseseisvate tööde esitamine ja õpiväljundite saavutamine.
Õpiväljundite saavutatuse hindamise viis:
Eristamata (arv, m.arv, mi)
Hindamismeetodid:
On kavandanud ja läbi viinud iseseisva tööna:
- vähemalt 2 mõtlemisrutiini, need iseseisvalt enda valitud sihtgrupiga läbi viinud ja dokumenteerinud digitehnoloogiaid kasutades;
- ühe tervikliku arutelu protsessi enda valitud sihtgrupile, arutelu läbi viinud, analüüsinud ja dokumenteerinud ning tutvustanud läbi viidud arutelu kaasõppijatele digitehnoloogiaid kasutades.
Hindamiskriteeriumid:
Hindamine toimub sõnalise hindamisskaala alusel arvestatud/mittearvestatud.
Väljastatav dokument:
tunnistus
Registreerumise tähtaeg:
06.03.2025
Täiendav info:
Maiki Hint, maiki.hint@ut.ee, +372 +372 737 6449
Programmi kood:
SVHI.TK.722