ÜLIKOOLI ÜLESANNE: edukaks toimetulekuks üha kiiremini arenevas tehnoloogiarikkas elu- ja töökeskkonnas võimaldame üliõpilastel end arendada ja omandada vajalikke tulevikuoskusi.
Seame ülikoolis esikohale õpetamise väga hea kvaliteedi ning õpetamis- ja õpioskuste arendamise ning tagame õppejõudude suure motiveerituse. Väärtustame õppijate terviklikku ülikoolikogemust, mille osaks on õppimine ka väljaspool klassikalisi ainekursusi. Kujundame ülikooli liikmeskonnas elukestva õppe hoiakut.
Õpetamise väga hea kvaliteet. Väärtustame õppejõu kui õpetava teadlase ametit. Hindame kõrgelt õpetamisoskusi, hoiame neid ja loome uusi võimalusi nende arendamiseks,
õppides muu hulgas rahvusvahelistest kogemustest ja kasutades tehnoloogilise arenguga kaasnevaid uusi õpimeetodeid. Loome tervikliku tagasisidesüsteemi, mille abil
kindlustada õppekvaliteet. Hindame ainekursuste tagasisideküsitluses saavutuspõhiselt õppija aktiivsust, haaratust ja arengut toetavat õppekeskkonda. Loome võimaluse kolleegidevaheliseks tagasiside andmiseks.
Üliõpilaste isiklik areng, uute oskuste arendamine ja võrgustike loomine. Kindlustame üliõpilastele tervikliku ülikoolikogemuse ja oskuste arendamise, võimaldades neil osaleda üliõpilasorganisatsioonides, kultuuritegevuses, spordiorganisatsioonides, erialaseltsides ja esindustes. Laiendame õpikogemuse omandamise viise, milleks võib olla oma ettevõtte loomine, õpiränne, kogukonna- või ülikoolielu eestvedajana tegutsemine. Tunnustame aktiivseid üliõpilasi. Märkame nende hulgas teadustalente ja kaasame nad teadusrühmade töösse.
Tulevikuoskuste õpetamine. Kujundame õppijates ülemaailmse kestliku arengu eesmärke⁴ toetavat suhtumist ning pakume selleks vajalikke teadmisi ja oskusi. Kanname
hoolt, et õpetades arendame oma õppijates loomingulisust, ettevõtlikkust, kriitilist mõtlemist, koostöö- ja õpi-, enesejuhtimis-, digi- ja muid tulevikuoskusi. Suuname
üliõpilasi kasutama ära ülikooliõppe mitmekülgset erialavalikut ja ning soosime õppe- ja teadustöös erialadevahelisust.
4. ÜRO tippkohtumisel 25. septembril 2015 vastu võetud kestliku arengu tegevuskava aastani 2030 „Muudame oma maailma“.
Üleülikooliline tegevus
Valdkonna/vastutusala tasemel tegevus
1. Üliõpilaste väljalangevuse vähendamine (LT, HV)
2. Institutsionaalse akrediteerimise soovituste rakendamine muu hulgas järgmistel aladel:
2.1. arvutitehnika ja robootika: õpirände võimalused, õpiväljundid (LT);
2.2. bioloogia ja elustiku kaitse: õpirändevõimalused (LT);
2.3. ettevõtlus ja digilahendused: õppejõudude koostöö; õpiväljundid, hindamismeetodid ja -tavad (SV);
2.4. õigusteadus: õpiränne, õpiväljundid, tööturu väljund ja oskused; ainete valiku võimalused; raamatukogu teenus Tallinnas (SV);
2.5. rahvusvahelised suhted ja regiooni uuringud: õpiväljundid; nende valikainete rohkus, mida ei pakuta (SV);
2.6. tõlkeõpetus: õppejõudude koormus, õppekava vastavus muutuvatele turunõuetele, suulise tõlke suunaga jätkamine, tõlkeabiprogrammid (HV).
3. Tasemeõppe strateegiline arendus valdkondades [ülikooli nõukogu toetus 1 059 552€], sh
3.1. matemaatika; matemaatilise statistika ning füüsika, keemia, ja materjaliteaduse õppekava lisakohad (LT);
3.2. LT valdkonna ainedidaktikaid ühendav konsortsium (rahastus kolm aastat) (LT);
3.3. teadmussiirdemagistrantuuri juurutamine magistriõppes (LT);
3.4. matemaatika alusõppe analüüs ja ümberkujundamine (LT);
3.5. kliinilise farmaatsia magistriõppekava arendamine (MV);
3.6. õenduse magistriõppekava arendamine (MV);
3.7. simulatsiooni arendamine õppes (MV);
3.8. praktikajuhendajate jätkuv koolitamine (MV);
3.9. põhikooli mitme aine õpetaja õppekava lisakohad (SV);
3.10. Johan Skytte poliitikauuringute instituudi ning majandusteaduskonna koostöös õppekavade „Master of Digital Administration“ (MDA) ja „Entrepreneurship in Economic Policymaking“ väljaarendamine kvaliteetseks, mitmekesiseks ja rahvusvaheliselt atraktiivseks (SV);
3.11. õigusteaduskonna bakalaureuse- ja magistriõppekava uue versiooni ainete väljatöötamine ja arendamine (SV);
3.12. magistriõppekava „Muutuste juhtimine ühiskonnas“ ümberkujundamine kestlikkuse ning kestlike muutustega seotud teadmiste ning oskuste arendamisele (SV);
3.13. filosoofia magistriõppekava kontseptsiooni muutmine või uue avamine (HV);
3.14. kirjandus- ja teatriteaduse magistriõppekava kaasajastamine (HV);
3.15. uue üheaastase magistriõppekava „Creative Project Management“ arendamine (HV);
3.16. praktikareform bakalaureuseõppes (HV)
Rektoraadi tegevus
Valdkonna/vastutusala tasemel tegevus
Rektoraadi tegevused
Keskne lisatoetus
Arengufond 225 000€