Sellelt lehelt leiab info, kes on Tartu Ülikoolis tuutorid ja kuidas nad aidata saavad, samuti leiab siit juhised, kuidas ise tuutoriks saada.
Tuutor ehk üliõpilasest nõustaja on spetsiaalse õppeaine läbinud vabatahtlik üliõpilane, kes toetab oma eriala või sellele lähedase eriala esmakursuslasi või välisüliõpilasi õpingute alustamisel Tartu Ülikoolis.
Tuutorid tegutsevad esimese astme õppekavadel ning ingliskeelsetel magistriõppekavadel. Nende tegevus algab suve lõpupoole vastuvõetud üliõpilastega kontakti võttes ning tuutori rolli kannavad nad kuni sügissemestri lõpuni.
Tuutor aitab ülikoolieluga kohaneda, selgitades õppekorralduse põhitõdesid, pakkudes võimalust arutada mitmesuguseid probleeme üliõpilase seiskohalt ning andes nõu, kust vajalikku informatsiooni hankida ja kellelt ülikoolis edasist abi otsida. Tuutori korraldatud infotundidest ja muudest kohtumisvõimalustest tasub kindlasti osa võtta, nõu ja abi saamiseks võib aga julgelt ka muul ajal kuni semestri lõpuni tuutori poole pöörduda.
Tuutor võtab ise oma rühma üliõpilastega ühendust. Ühendust võtab ta ainult nende üliõpilastega, kes on SAISis selleks nõusoleku andnud. Teistel on võimalik kontakteeruda tuutoriga ise sel lehel toodud kontaktide kaudu, mis lisatakse siia augustiks (vt allpool). Eestikeelsete õppekavade tuutorid võtavad ühendust üldjuhul augusti teises pooles, ingliskeelsete õppekavade tuutorid juuli alguses.
HUMANITAARTEADUSTE JA KUNSTIDE VALDKOND
Kui sinu õppekava siin nimekirjas ei ole, siis sellel õppekaval ei ole tänavu tuutorit.
EESTIKEELSED ÕPPEKAVAD
Antiikkeeled ja -kultuurid
Sander Laanemaa, [email protected]
Eesti ja soome-ugri keeleteadus
Elisa Marleen Trummal, [email protected]
Lene Tiinas, [email protected]
Filosoofia
Kaur Säärits, [email protected]
Inglise keel ja kirjandus
Marta Lepson, [email protected]
Kirjandus ja kultuuriteadused
Arabel Riigor, [email protected]
Lumi Pukk, [email protected]
Religiooniuuringud ja teoloogia
Merit Ots, [email protected]
Maria Pravdina, [email protected]
Romanistika (prantsuse keel)
Kaisa Lotte Retsä, [email protected]
Romanistika (hispaania keel)
Anna Helena Heinmaa, [email protected]
Saksa keel ja kirjandus
Fatima Elubidi, [email protected]
Liis Musta, [email protected]
Semiootika ja kultuuriteooria
Martha Mia Veelmaa, [email protected]
Skandinaavia keeled ja kultuurid
Jane Lui, [email protected]
Norman Pulk, [email protected]
Vene ja slaavi filoloogia
Evelyn Volmerson, [email protected]
VILJANDI KOLLEDŽ
Muusika
Mirjam Elessawi, [email protected]
INGLISKEELSED ÕPPEKAVAD
Eesti keel ja soome-ugri keeled (mag) / Estonian and Finno-Ugric Languages
Helena Brit Rosenberg, [email protected]
Euroopa keeled ja kultuurid (mag) / European Languages and Cultures
Marta Lepson, [email protected]
Filosoofia (mag) / Philosophy
Kaur Säärits, [email protected]
Folkloristika ja pärandirakendused (mag) / Folkloristics and Applied Heritage Studies
Kendra Leigh Vine, [email protected]
Semiootika (mag) / Semiotics
Martha Mia Veelmaa, [email protected]
SOTSIAALTEADUSTE VALDKOND
EESTIKEELSED ÕPPEKAVAD
Ajakirjandus ja kommunikatsioon
Annaliisa Karu, [email protected]
Gunnar Salu, [email protected]
Merilin Leetna, [email protected]
Kadriann Kummer, [email protected]
Eripedagoogika ja logopeedia (PÕ)
Julia Snigurskaja, [email protected]
Mari Leen Kõpp, [email protected]
Eripedagoogika ja logopeedia (SÕ)
Elis Sinisalu, [email protected]
Tiina Laidna, [email protected]
Humanitaar- ja sotsiaalainete õpetamine põhikoolis
Brita Mia Marran, [email protected]
Emili Sarjas, [email protected]
Marion Sendra Leppik, [email protected]
Infokorraldus
Johanna Victoria Lepp, [email protected]
Infoühiskond ja sotsiaalne heaolu
Merili Jürgenson, [email protected]
Pärtel Prikk, [email protected]
Klassiõpetaja
Anett Pluum, [email protected]
Kertu Pollisinski, [email protected]
Karolina Krautmann, [email protected]
Karoliine Käsper, [email protected]
Lisette Lee, [email protected]
Koolieelse lasteasutuse õpetaja (PÕ)
Anora Egel, [email protected]
Helena Aaman, [email protected]
Koolieelse lasteasutuse õpetaja (SÕ)
Kristi Lill, [email protected]
Marina Daškina, [email protected]
Kutseõpetaja
Karin Andressoo, [email protected]
Loodus- ja reaalainete õpetamine põhikoolis
Sofija Buzetskaja, [email protected]
Majandusteadus
Eva-Liisa Arumägi, [email protected]
Hugo Bert Virro, [email protected]
Karl Martin Parvei, [email protected]
Laura Aavik, [email protected]
Maria Embrich, [email protected]
Marleen Palts, [email protected]
May-Britt Kuus, [email protected]
Sten Martin Kalle, [email protected]
Psühholoogia (PÕ)
Anti Kikkas, [email protected]
Lee Orula, [email protected]
Marleen Palmse, [email protected]
Mia Luhamägi, [email protected]
Sofia Simone Lammas, [email protected]
Psühholoogia (SÕ)
Alger Avi, [email protected]
Brita Melinde Ploom, [email protected]
Robin Mattias Ratas, [email protected]
Riigiteadused
Elena Viktoria Vaas, [email protected]
Karl-Robert Kuusk, [email protected]
Ronja Ansmann, [email protected]
Õigusteadus (Tartu)
Dagmar Strohmann, [email protected]
Eke Tooming, [email protected]
Erik William Vellend, [email protected]
Emily Ambros, [email protected]
Helmi Nelle Neuvonen, [email protected]
NARVA KOLLEDŽ
Keeled ja mitmekeelsus koolis
German Kabantšuk, [email protected]
Noorsootöö
Angelina Missuro, [email protected]
Korinna Ader, [email protected]
INGLISKEELSED ÕPPEKAVAD
Rahvusvahelised suhted ja regiooni uuringud / International Relations and Regional Studies (master)
Liisa-Lotta Boiko, [email protected]
MEDITSIINITEADUSTE VALDKOND
EESTIKEELSED ÕPPEKAVAD
Arstiteadus
Cathleen Marie Allmann, [email protected]
Edward Ulst, [email protected]
Henri Nõulik, [email protected]
Kerli Tarum, [email protected]
Tobias Palm, [email protected]
Füsioteraapia
Jan Rasmus Rohtla, [email protected]
Sergei Sibul, [email protected]
Hambaarstiteadus
Kertu Viljak, [email protected]
Liis Maria Simm, [email protected]
Rain Piiber, [email protected]
Kehaline kasvatus ja sport
Andra Aavik, [email protected]
Annabel Raudsepp, [email protected]
Proviisor
Annabel Rüütel, [email protected]
INGLISKEELSED ÕPPEKAVAD
Arstiteadus / Medicine
Miisa Elsa Maria Seppänen, [email protected]
Venla Helvi Sinisaari, [email protected]
LOODUS- JA TÄPPISTEADUSTE VALDKOND
EESTIKEELSED ÕPPEKAVAD
Arvutitehnika
Carolin Ambos, [email protected]
Hanna Maria Fatkin, [email protected]
Bioloogia ja elustiku kaitse
Hanna Karin Randaru, [email protected]
Maria Andresen, [email protected]
Füüsika, keemia ja materjaliteadus
Joonas Vain, [email protected]
Kasper Markus Kroon, [email protected]
Geenitehnoloogia
Valerija Nikitina, [email protected]
Geograafia
Helena Zvorovski, [email protected]
Karl Hugo Valmis, [email protected]
Geoloogia ja keskkonnatehnoloogia
Anne Greete Gribulis, [email protected]
Mari-Liis Mihhailov, [email protected]
Informaatika
Kadri Paan, [email protected]
Nele-Liis Võhma, [email protected]
INGLISKEELSED ÕPPEKAVAD
Loodusteadused ja tehnoloogia (bak) / Science and Technology (bachelor)
Natavan Aliyeva, [email protected]
Tuutoriks saavad kandideerida kõik Tartu Ülikoolis õppivad üliõpilased, olenemata erialast, õppeastmest või õppevormist. Tuutoriks sobib abivalmis, ettevõtlik ning suhtlemisaldis üliõpilane. Välisüliõpilastega tegeleda soovijatel on vajalik ka hea inglise keele oskus. Arvestama peab valmisolekuga kevadsemestril toimuvaks aktiivseks väljaõppeks, suve teises pooles algavaks eeltuutorluseks ning terve sügissemestri vältel toimuva tuutoripraktika elluviimiseks.
Tuutoriks soovijal tuleb registreeruda ÕISis kevadsemestri ainekursusele „Tuutorite väljaõpe“ P2OO.00.007, 1. osa, kus veebipõhise õppena ning seminaride vormis tutvustatakse üliõpilaste nõustamistöös olulisi valdkondi:
Tuutorite määramine õppekavadele toimub kevadsemestri lõpus, kui ainekursuse 1. osa on läbitud, määramine toimub tuutorite koolitajate ja õppekavade programmijuhtide koostöös.
Tuutoritegevus viiakse ellu õppeaine 2. osa ehk tuutoripraktika raames, mille käigus saab tuutor väljaõppes omandatud teadmisi ja oskusi rakendada järgmise õppeaasta sügissemestril esmakursuslastega tegeledes.
Kes on ainekursuse läbinud, saab kandideerida tuutoriks ka järgnevatel aastatel.
Tuutoritöö on hea võimalus arendada ülikooliõpingute käigus oma ülekantavaid pädevusi, mida igas eluvaldkonnas vaja läheb, nagu näiteks esinemisjulgust ning juhtimis-, organiseerimis- ja suhtlemisoskusi, samuti täienevad teadmised üliõpilaste õigustest, kohustustest ja võimalustest Tartu Ülikoolis. Lisaks ainepunktidele, enesearengule ja märkimist väärivale kogemusele CV-s annab tuutorlus hea võimaluse pälvida paljude üliõpilaste ja ka ülikooli töötajate tänumeel ning leida uusi sõpru ja tuttavaid nii oma eriala esmakursuslaste seast kui ka teistelt erialadelt.
Võõrkeelse õppekava tuutorlus annab lisaks eelmainitule hea keelepraktika ja multikultuurses keskkonnas tegutsemise kogemuse ning sõpru maailma eri paigust.
Saab hästi selgeks õppekorralduse ja teeb lihtsamaks endal ülikoolis valikute tegemise. Annab juurde julgust ja ettevõtlikkust. Saab arendada juhioskust, mida elus kindlasti vaja läheb. Tuutoriõppe jooksul kohtab väga lahedaid inimesi, kes annavad motivatsiooni ja energiat. Saab enda kohta palju uut õppida, proovida hakkama saada ootamatutes olukordades ja tulla välja mugavustsoonist. Saab head tagasisidet, mida ise enda kohta ehk ei märkagi.
Soovitan hakata tuutoriks, sest selle kaudu õpid sa paremini tundma nii ülikooli kui ka iseennast. Samuti on see vastutusrikas töö, mis aitab kindlasti kasvatada enesekindlust ning suhtlemisoskust.
Tuutoriks saamise protsess ei vajagi tudengi poolt üüratu suurt pingutust, vaid pigem rikkalikku tahet, mis on esmatähtis. Motivatsioon on õiges kohas siin aines.
Esimestel nädalatel, kui polnud veel õrna aimugi, kuidas ülikoolisüsteem toimib, aitas tuutor lühikese ülevaatega kõik hästi selgeks teha.
Augusti lõpus oli väga meeldiv ja julgustav saada kiri tuutorilt, kus ta ennast tutvustas ning andis edasi olulise info septembri alguse kohta. Palju parem ja kindlam on alustada oma õpinguid ülikoolis, kui tean, et on inimesi, kes on nõus aitama.
Kohe, kui mingi mure tekkib ja tuutoritega ühendust võtan, vastavad nad väga kiiresti, põhjalikult ja vastutulelikult. Tundub, et asi on ka tingitud sellest, et nad ise naudivad seda, mida õpivad, ning seetõttu kohe südamega oma kogemusi jagavad.
Tuutorid on väga vajalikud, et ülikooliellu sisse sulanduda ning õppida, kuidas ülikoolis hakkama saada!