Kursuse õpiväljundid:
Täiendusõppeprogrammi läbinud õppija:
-teadvustab eelkoolieas laste keha-, tunde- ja turvalisusekasvatuse olulisust ja koolieelse lasteasutuse rolli selle läbiviimisel ning suhtub positiivselt selle eesmärkide saavutamisse (sh eakohase seksuaalse arengu toetamine, tervis, sooline võrdõiguslikkus, turvalisus ja nõusolek, inimõigused, austus erinevuste suhtes);
-oskab korraldada vanemate ja lasteaia koostööd laste seksuaalse arengu toetamiseks;
-oskab rakendada eakohasuse printsiipi keha-, tunde- ja turvalisuseõpetuses;
-tunneb lapse seksuaalse arengu etappe ja oskab lapse arengu toetuseks rakendada juhendmaterjale lastega läbi viidavate teemakäsitluste kaudu;
-oskab hinnata laste seksuaalkäitumise juhtumeid (loomulik, sobimatu, lubamatu) ja piireületavale käitumisele oskuslikult reageerida, vajadusel otsides abi kolleegidelt ja teistelt spetsialistidelt;
-oskab rääkida seksuaalkasvatuse teemadel lapsevanemate ja kolleegidega neid vajadusel juhendades;
-oskab luua seksuaalsusega seotud teemade käsitlemisel turvalise ja toetava õhkkonna;
-teab, milline on koolitusel tutvustatavate juhendmaterjalide struktuur, sisu ja oskab seda kasutada.
Õppejõud:
Merike Kull - PhD (Haridustöötajate koolitamise kogemus nii taseme- kui ka täiendusõppes)
Kai Part - PhD (Haridustöötajate koolitamise kogemus nii taseme- kui ka täiendusõppes)
Content:
Teema |
Maht |
Õppejõud |
1. Eakohase keha-, tunde ja turvalisuseõpetuse eesmärgid
Maailma Terviseorganisatsiooni Euroopa seksuaalhariduse standardite soovitused eelkoolieas
Lasteaia ja vanemate koostöö laste seksuaalse arengu toetamisel
Juhend- ja toetavad materjalid ja nende kasutamine praktilises töös
Lapse ja noore seksuaalse arengu etapid
Erivajadusega lapse seksuaalse arengu omapärad
Oma praktiliste teemakäsitluste analüüs
Juhend- ja toetava materjali kasutamise analüüs
Kolleegide ja vanemate kaasamise analüüs
Oma juhtumite esitlus ja analüüs
Laste loomulik, sobimatu ja lubamatu seksuaalkäitumine - käitumise hindamine Lipusüsteemi metoodika järgi
Hindamiskriteeriumid - nõusolek, vabatahtlikkus, võrdsus, eakohasus, taustasobivus, kahju. Lisakriteeriumid (korduvus, ärevuse tase, intiimsuse aste)
Reageerimine laste ja noorte piireületavale seksuaalkäitumisele Lipusüsteemi metoodika järgi
Näitjuhtumite analüüs - lipu värvi määramine ja arutelu
Näitjuhtumite analüüs - reageerimise harjutamine
Oma juhtumite analüüs - hindamine ja reageerimine |
32 |
Merike Kull, Kai Part |
2. Iseseisvad ülesanded:
testi sooritamine lapse seksuaalse arengu kohta
enda praktiliste teemakäsitluste, toetavate materjalide kasutamise ning kolleegide ja vanemate kaasamise analüüs
oma juhtumite analüüs |
16 |
Merike Kull, Kai Part |
Hinnainfo:
Tegevust Haridus- ja noortevaldkonna töötajate esma- ja täiendusõpe ning järelkasv kaasrahastab Euroopa Liit
Toimumiskoha info:
Tartu linn Tartu Ülikooli õppehoonetes
Õppekeskkonna kirjeldus:
Õppetöö toimub koolituse läbiviimiseks sobivates õpperuumides, mis on varustatud vajaliku õppetehnikaga ja vastavad tervisekaitse- ja ohutusnõuetele.
Toimumise ajakava ja lisainfo:
18. veebruar kell 10.00-17.00
27. märts zoom
7. aprill kell 10.00-17.00
13. mai zoom
Nõuded lõpetamiseks:
Osavõtt õppepäevadest 75% ulatuses. Iseseisvate tööde esitamine ja õpiväljundite saavutamine.
Õpiväljundite saavutatuse hindamise viis:
Eristamata (arv, m.arv, mi)
Hindamismeetodid:
Iseseisva tööna:
- testi sooritamine lapse seksuaalse arengu kohta
- enda praktiliste teemakäsitluste, toetavate materjalide kasutamise ning kolleegide ja vanemate kaasamise analüüs
- oma juhtumite analüüs
Hindamiskriteeriumid:
Hindamine toimub sõnalise hindamisskaala alusel arvestatud/mittearvestatud.
Väljastatav dokument:
tunnistus
Registreerumise tähtaeg:
18.02.2025
Täiendav info:
Anu Redi, anu.redi@ut.ee, +372 +372 737 6448
Programmi kood:
SVHI.TK.723