Autor:
Andrea Rotenberg

Valminud on Tartu Ülikooli suunis tekstiroboti kasutamiseks õppetöös

Tekstiroboti kasutamise suunisesse kogutud üldistele põhimõtetele ja konkreetsetele juhistele saavad õppetöös tugineda nii üliõpilased kui ka akadeemilised töötajad.

Suurtel keelemudelitel põhinevad tekstirobotid, sealhulgas ChatGPT, on viimasel aastal muutnud arusaama tekstiloomest ja toonud kaasa arutelu selle üle, kuidas ülikoolis õppida ja õpetada, millised oskused muutuvad ebavajalikuks ning milliste uute oskusteta jääme ajale jalgu. Kuniks õpetame ja kontrollime oskusi, milles tekstirobot on inimesest (kohati näiliselt) palju kiirem ja edukam, peame mõtlema ka sellele, kuidas vältida akadeemilist petturlust.

Seepärast koostas ülikooli töörühm 2023. aasta aprillis eri allikate põhjal tekstiroboti kasutamise suunise, millele ülikoolipere sai soovi korral tagasisidet anda. Kuna maailm ja meie arusaamad arenevad kiiresti, on tegu esialgse kokkuleppega, mida võivad mõjutada muu hulgas andmekaitsest tulenevad riiklikud piirangud.

Valminud suunisest leiab ülikooli üldised põhimõtted tekstiroboti kasutamiseks. Samuti on antud üliõpilastele ja õppejõududele konkreetseid näpunäiteid selle kohta, kuidas tekstiroboteid õppetöös kasutada ning sellele korrektselt viidata.

Tutvu ChatGPT kasutamise suunisega. Dokumendi leiab ka ülikooli veebilehe „Õppekorraldus“ rubriigist „Õigusaktid ja muud dokumendid“.

Lähetusi puudutavate andmete analüüsi tulemused

TÜ töötajaid lähetati uuritaval perioodil (1.01.2022–29.06.2023) 88 erinevasse riiki. 60,8% lähetustest toimus Eestis.

Parkimisandmete analüüsi tulemused

Ülikooli kasutada olevatel kinnistutel on 2023. a seisuga kokku 2398 jalgrattaparkimise kohta. Neist 2053 asub ülikoolile kuuluvatel kinnistutel ja 1065 paikneb õppe- ja teadushoonete või teadusraamatukogu juures. Elektrijalgrataste või elektritõukerataste laadimistaristu puudub.

Tunniplaanide analüüsi tulemused

2022. aasta kevadsemestri ja sügissemestri individuaalsete tunniplaanide andmestiku põhjal koostati õppehoonete vahelised lähte-sihtkohamaatriksid, arvestades ühe päeva sees toimuvat liikumist. Analüüsi hõlmati I ja II õppeaste tunniplaanid.