Kursuse õpiväljundid:
Täiendusõppeprogrammi läbinud õppija:
- oskab lõimida informaatikat oma õppetöösse
- oskab lõimida multimeedia, programmeerimise ja robootika teemasid oma õppeainetesse ning analüüsib nende tulemuslikkust;
- oskab arvestada digiohutuse aspektidega õppeülesannete andmisel ning suunata õppijaid digiturvaliselt käituma
- oskab koostada multimeedia vahenditega õppeülesandeid õppijate individuaalsete iseärasustega arvestades
Õppejõud:
Piret Luik - PhD pedagoogika TÜ professor
Riin Saadjärv - Informaatika didaktika nooremteadur
Tauno Palts - PhD informaatika
Reelika Suviste - PhD pedagoogika TÜ lektor
Kristi Salum - Informaatika didaktika nooremteadur
Content:
Teema |
Maht |
Õppejõud |
1. 1. koolituspäev (6 h)
Sissejuhatus kursusesse, teema olulisus ja kursuse nõuete tutvustus.
Pilditöötlus ainealaste oskuste ja teadmiste ning õppijate enesejuhtimisoskuse tulemuslikuks rakendamiseks.
Ekraanivideo õpioskuste ja õppijate enesejuhtimisoskuste arendamiseks OBS Studioga. |
9 |
|
2. 2. koolituspäev (6 h)
Videotöötlus kui õppijate õpioskuste ja enesejuhtimisoskuste arendamiseks sobivate materjalide loomise võimalus.
Õppetegevustes multimeedia kasutamise plussid (õpioskused, kaasav haridus jms) ja miinused (digiohutus)
Esimese kahe õppepäeva järgselt sooritavad õppijad iseseisva töö planeerides ning läbi viies ainetunni, milles on kasutatud multimeedia vahenditega koostatud juhendid. Õppijad peavad ülesande sooritamiseks kasutama mõnda multimeedia rakendust ning analüüsivad oma tööd nii õppe efektiivsuse, õppijate arendamise kui ka digiohutuse arvestamise seisukohast. |
9 |
|
3. 3. koolituspäev (6 h)
Iseseisva töö analüüs ja tagasisidestamine
Lihtsamad robootikavahendid: nende rakendamine õppijate koostööoskuste ja tehnoloogiaalast teadlikkuse arendamisel ning vaimse heaolu toetamiseks (emotsioonid, liikumine) õppetöös. |
9 |
|
4. 4. koolituspäev (6 h)
Seadmeta programmeerimine, selle abil liikumispauside korraldamine ning õppijate koostööoskuste ning loogilise mõtlemise arendamine. |
8 |
|
5. 5. koolituspäev (6 h)
Programmeerimist ja/või robootikat sisaldava ainetunni analüüs ja tagasisidestamine.
Sisuriskide ja privaatsusteemade lõimimine õppetegevustesse ning nende arvestamine õppeülesannete andmisel. |
9 |
|
6. 6. koolituspäev (6 h)
Informaatika lõimimise ainekavade analüüs ning täiendamine
Kokkuvõte kursusest. |
8 |
|
Hinnainfo:
Täiendõppeprogrammis osalemine on töötavale kõrgharidusega õpetajale tasuta.
Toimumiskoha info:
Tartu linn Tartu, Delta õppehoone, ruum 2021
Õppekeskkonna kirjeldus:
Õppetöö toimub koolituse läbiviimiseks sobivates õpperuumides, mis on varustatud vajaliku õppetehnikaga ja vastavad tervisekaitse- ja ohutusnõuetele.
Toimumise ajakava ja lisainfo:
29.-30.08; 26.-27.09; 31.10-01.11
Päevakava
29.08
13.00 - 14.30
14.45 - 16.15
16.30 - 18.00
30.08
9.30 - 12.45 (paus 11.00 - 11.15)
12.45 - 13.30 (Lõuna)
13.30 -15.00
26.09
13.00 - 14.30
14.45 - 18.00
27.09
09:30 - 11.00
11:15 - 12.45
12.45 - 13.30 (Lõuna)
13.30 - 15.00
31.10
13.00 - 14.30
14.45 - 18.00 (paus 16.15 - 16.30)
01.11
09:30 - 12.45 (paus 11.00-11.15)
13.30 - 15.00
Nõuded lõpetamiseks:
Täiendusõppe programm loetakse positiivselt lõpetatuks kui õppijal on täidetud hindamiskriteeriumid ning esitatud neid kriteeriume kinnitavad tööd.
Õpiväljundite saavutatuse hindamise viis:
Eristamata (arv, m.arv, mi)
Hindamismeetodid:
Hinne kujuneb õppetööst aktiivse osaluse (puudumise korral alternatiivsed ülesanded) ja kolme iseseisva töö alusel.
Multimeediat sisaldava ainetunni planeerimine, läbiviimine ja analüüsimine. Esitatud on tunnikava, õpetaja poolt õpilastele koostatud õpilastele multimeediat sisaldav õppematerjal, mõned õpilaste näidistööd ja koostatud on kirjalik analüüs, milles on analüüsitud läbiviidud tundi nii õppe efektiivsuse, õppijate arendamise kui ka digiohutuse arvestamise seisukohast. Oma läbiviidud tundi on tutvustatud kaasõppijatele. Hinnatakse eelnevalt etteantud hindamismaatriksi alusel.
Programmeerimist ja/või robootikat sisaldava ainetunni planeerimine, läbiviimine ja analüüsimine. Esitatud on tunnikava, mõned õpilaste näidistööd või fotod õpilaste tegevustest ja koostatud on kirjalik analüüs, milles on analüüsitud läbiviidud tundi nii õppe efektiivsuse, õppijate arendamise kui ka digiohutuse arvestamise seisukohast. Oma läbiviidud tundi on tutvustatud kaasõppijatele. Hinnatakse eelnevalt etteantud hindamismaatriksi alusel.
Rühmatöö informaatika lõimimisest. Koostatud on rühmas vastava klassi ainekavad, millesse on lõimitud informaatika kattes I kooliastme digipädevuse ja informaatika pädevuse. Ainekavad on rühmas esitletud ning vastavalt saadud tagasisidele on muutused ainekavadesse sisse viidud.
Hindamiskriteeriumid:
Hinne kujuneb õppetööst aktiivse osaluse (puudumise korral alternatiivsed ülesanded) ja kolme iseseisva töö alusel.
Väljastatav dokument:
tunnistus/tõend
Registreerumise tähtaeg:
28.08.2025
Täiendav info:
Kristel Uiboupin, kristel.uiboupin@ut.ee, +372 +372 737 5515
Programmi kood:
LT00.TK.006