Kursuse õpiväljundid:
Täiendusõppeprogrammi läbinud õppija:
- on tutvunud alushariduse riikliku õppekavaga;
- on teadlik lapse arengu alustest ja alushariduse omandamise põhimõtetest;
- oskab koostöös õpetajaga luua turvalise, mängulise ja arengut toetava kasvukeskkonna;
- on mõtestanud enda rolli õpetaja abistamisel;
- teab, kuidas koostöös õpetajaga kavandada õppe- ja kasvatustegevust, sh lõimivaid tegevusi;
- on loonud ja analüüsinud mängu;
- teab lapse vaatluse põhimõtteid ja on koostanud lapse vaatlusanalüüsi;
- oskab oma tegevust analüüsida ja näha arenguvõimalusi.
Õpingute alustamise tingimused:
Kuulumine sihtrühma
Õppejõud:
Marge Kimmel - MA (koolieelse lasteasutuse pedagoog)
Annika Kreitsman - Kõrgharidus, Koolieelse lasteasutuse õpetaja, õppejuht
Egle Säre - PhD (haridusteadus)
Tiina Kivisalu - MA (kehakultuur ja sporditeadused)
Kairi Ennok - MA (koolieelse lasteasutuse pedagoog)
Terje Puistaja - MA (folkloristika ja rakendusantropoloogia)
Vieno Rjabova - MA (koolieelse lasteasutuse õpetaja)
Leila Janno - Bak (koolieelse lasteasutuse pedagoog)
Karine Andrjuškevitšjute - Kõrgharidus
Marju Järvpõld - MA (koolieelse lasteasutuse pedagoog)
Content:
Teema |
Maht |
Õppejõud |
1. Alushariduse riiklik õppekava
Õpikäsitus - mida tähendab nüüdisaegne õpikäsitus? Mis on õppimine?
Lapse üldoskuste areng (mängu-, tunnetus- ja õpioskused, sotsiaalsed ja eneseregulatsiooni oskused)
Valdkonnade lõiming
Lapse arengust lähtuv õppe- ja kasvatustöö |
8 |
Marge Kimmel |
2. Mäng kui õppimise toetaja
Loovus kui õppimise toetaja |
8 |
Kairi Ennok |
3. Haridustehnoloogia kui õppimise toetaja
Valdkond Muusika lõiming teiste valdkondadega |
8 |
Marju Järvpõld, Vieno Rjabova |
4. Õpi- ja kasvukeskkonna kujundamine Eesti kultuuritraditsioonide väärtustamise kaudu |
8 |
Terje Puistaja |
5. Meeskonnatöö õpetaja- abiõpetaja-lapsevanem. Sotsiaalsed suhted rühmas
Kultuurierinevused rühmaruumis
Pedagoogiline dokumenteerimine |
8 |
Egle Säre, Leila Janno |
6. Kuidas keskkond toetab lapse õppimist?
Lapse õpi-ja kasvukeskkond (last ümbritsev vaimne, sotsiaalne, füüsiline ja digikeskkonna kooslus)
Lasteaia külastus
Õpetaja abistava töötaja roll
Õppimine väljaspool rühmaruumi
Õuesõppe praktilised näited |
8 |
Annika Kreitsman, Tiina Kivisalu, Karine Andrjuškevitšjute |
7. Iseseisev töö "Õppemängu koostamine ja analüüs" |
22 |
Marge Kimmel, Kairi Ennok |
8. Oma mängu (mänguline tegevus) esitlus ja refleksioon |
8 |
Marge Kimmel, Kairi Ennok |
Hinnainfo:
Koolitust rahastatakse Euroopa Sotsiaalfondi tegevusest "Täiskasvanuhariduse arendamine ja mitteformaalsete õppimisvõimaluste pakkumine" (ESF VÕTI).
Kursuse hind on 728 eurot ja see tasutakse kursuse lõpetaja eest ESF VÕTI vahenditest.
Tulenevalt rahastusreeglitest edastatakse tasuta kursustel osalejate andmed Statistikaametile, kellel on õigus küsida 6 kuud peale kursuse lõppu tagasiside saamiseks täiendavaid küsimusi e-posti või telefoni teel.
Registreerudes koolitusele annate loa oma andmete edastamiseks Statistikaametile ja kinnitate, et kuulute sihtrühma ning osalete koolitusel selle läbimiseks nõutud mahus (võib lisada väljavõtte lõpetamise tingimustest).
Toimumiskoha info:
Tartu linn Tartu Ülikooli haridusteaduste instituut (Jakobi 5, Tartu)
Õppekeskkonna kirjeldus:
Õppetöö toimub koolituse läbiviimiseks sobivates õpperuumides, mis on varustatud vajaliku õppetehnikaga ja vastavad tervisekaitse- ja ohutusnõuetele.
Toimumise ajakava ja lisainfo:
Koolituse toimumise kuupäevad: 10.-11.09, 02.-03.10, 11.-12.11, 28.11.2024
Nõuded lõpetamiseks:
Kursuse õpiväljundite saavutamine, osalemine õppes vähemalt 70% õppetöös ja iseseisvate ülesannete arvestuslik sooritamine.
Õpiväljundite saavutatuse hindamise viis:
Eristamata (arv, m.arv, mi)
Hindamismeetodid:
Vastavalt juhendile iseseisvate individuaalsete ülesannete arvestuslik sooritamine:
- ühe mängu (mängulise tegevuse) koostamine ja analüüs;
- lapse vaatlusanalüüsi koostamine;
- eneserefleksioon lähtudes õpetajat abistavast rollidest.
Hindamiskriteeriumid:
Hindamine toimub sõnalise hindamisskaala alusel arvestatud/mittearvestatud.
Väljastatav dokument:
tunnistus
Täiendav info:
Anni Vallsalu, anni.vallsalu@ut.ee, +372 +372 737 6449
Programmi kood:
SVHI.TK.688