Kursuse õpiväljundid:
Koolituse lõpus õppija:
1) selgitab muuseumi- ja arhiivipedagoogika eesmärke ühiskonnas;
2) eristab mäluasutust kui õpikeskkonda ning selgitab selle eripära ja võimalusi;
3) toob näiteid erinevatest võimalustest mäluasutuses õppida; kirjeldab aktiivõppe meetodeid mitteformaalses õpikeskkonnas;
4) koostab muuseumi või arhiivitunni kava konkreetse keskkonna jaoks.
Õpingute alustamise tingimused:
Keskharidus, eesti keele oskus B2 tasemel
Õppejõud:
Janet Laidla - PhD ajaloos, Eesti ajaloo lektor, 10 aastat kogemust muuseumivaldkonnas, suur osa sellest muuseumipedagoogikas, osalenud mitmetel muuseumipedagoogika teemalistel kursustel välismaal, viibinud töövarjuna välismaal Suurbritannia muuseumides, kirjutanud teadusartikli ning esinenud konverentsidel muuseumihariduse teemadel.
Lauri Kann - PhD ajaloos, ajaloodidaktika lektor,
Tartu Ülikool, magistriõpe, ajaloo ja ühiskonnaõpetuse õpetaja
Õpikute autor, Tartu Herbert Masingu kooli ajalooõpetaja
Content:
Teema |
Maht |
Õppejõud |
1. Sissejuhatus: nüüdisaegne mäluasutus, muuseumi ja muuseumiõppe ajalugu, muuseumide roll ühiskonnas. |
4 |
Janet Laidla |
2. Aktiivõpe, nüüdisaegne õpikäsitlus. |
4 |
Janet Laidla, Lauri Kann |
3. Mäluasutus kui unikaalne keskkond, autentsus, esemepõhine õpe. |
4 |
Janet Laidla |
4. Muuseumi- ja arhiivipedagoogika digitaalses maailmas, mäluasutus väljaspool mäluasutust. |
4 |
Janet Laidla, Lauri Kann |
5. Muuseumipedagoogi roll muuseumis, sh näitused, sündmused. Muuseumipedagoog kui looja ja läbiviija? |
4 |
Janet Laidla |
6. Kaasav haridus mitteformaalses keskkonnas. |
4 |
Janet Laidla, Lauri Kann |
7. Täiskasvanud õppija mäluasutuses, "edutainment", üliõpilased muuseumis. |
4 |
Janet Laidla |
8. Lõputööde esitlus ja arutelu. |
4 |
Janet Laidla |
9. Vaatlus- ja osaluspraktika: lõputöö osade ühine eelnev läbitegemine. |
4 |
Janet Laidla |
10. Iseseisev töö õppematerjalidega, lõputöö jt kodutööde ettevalmistus, enesereflektsioonid. |
16 |
Janet Laidla |
Toimumiskoha info:
Tartu linn Täiendusõpe toimub Tartu Ülikooli kesklinna kampuses ja erinevates Tartu mäluasutustes.
Õppekeskkonna kirjeldus:
Õppetöö toimub koolituse läbiviimiseks sobivates õpperuumides, mis on varustatud vajaliku õppetehnikaga ja vastavad tervisekaitse- ja ohutusnõuetele.
Toimumise ajakava ja lisainfo:
Kontaktõpe toimub esmaspäeviti kuupäevadel 15.09; 22.09; 29.09; 6.10; 13.10; 20.10; 3.11; 17.11; 8.12.
Kell 12-16.
Nõuded lõpetamiseks:
Arvestuse saamiseks tuleb osaleda vähemalt 60% auditoorses õppetöös ning korvata ülejäänud puudumised;
esitada lõputöö;
retsenseerida ühte lõputööd.
Õpiväljundite saavutatuse hindamise viis:
Eristamata (arv, m.arv, mi)
Hindamismeetodid:
60%: aktiivne osalemine auditoorses õppetöös või kirjalik temaatiline refleksioon kirjanduse või töökogemuse põhjal, kui õppija on mõjuval põhjusel puudunud.
40%: lõputöö: programm/õppematerjal ja selle tutvustus; ühe kaasõppija programmi/materjali põhjalik retsensioon.
Hindamiskriteeriumid:
Arvestuse saamiseks tuleb
osaleda vähemalt 60% auditoorses õppetöös ning korvata ülejäänud puudumised;
esitada ja tutvustada lõputööd;
retsenseerida ühte lõputööd.
Väljastatav dokument:
tunnistus
Registreerumise tähtaeg:
25.08.2025
Täiendav info:
Janet Laidla, janet.laidla@ut.ee, +372 5117114
Programmi kood:
HVAJ.TK.010