Kursuse õpiväljundid:
Täiendusõppeprogrammi läbinud õppija:
- tunneb laste keelepuuete psühholingvistilist mehhanismi ja oskab seda seostada logopeedilise diagnostika ja teraapiaga;
- diagnoosib kõne arengu hilistust, arengulise keelepuude tunnuseid juhtumikirjelduste, heli- ja videonäidete alusel;
- analüüsib teraapiat videonäidete alusel, põhjendades oma hinnanguid;
- kavandab juhtumikirjelduste alusel teraapiat ja nõustamist, lähtudes teadus-/tõenduspõhistest meetoditest ja põhimõtetest;
- analüüsib ja arutleb logopeedilise töö mudelite ja korralduse näidete üle Eestis, tuues välja tugevused ja nõrkused lähtuvalt keelepuudega lapse hariduslikust erivajadusest ja selle raskusastmest;
- reflekteerib enda tööd keelepuuetega lastega, vanemate ja õpetajatega, tuues välja positiivsed ja tõenduspõhised praktikad ning muutmist vajavad aspektid kaasava hariduse rakendamiseks.
Õpingute alustamise tingimused:
Kuulumine sihtrühma (Haridusasutustes töötavad kvalifikatsioonile vastavad logopeedid)
Valmistada ette ja võtta kaasa üks arengulise keelepuude juhtumikirjeldus.
Õppejõud:
Merit Hallap - MA (eripedagoogika)
Marika Padrik - PhD (pedagoogika)
Signe Raudik - MA
Siiri Niine - MA (eripedagoogika ja logopeedia)
Anna Maria Ülviste - MA (logopeedia)
Content:
Teema |
Maht |
Õppejõud |
1. Logopeedi töö mudelid ja vormid keelepuuetega laste ja nende vanematega erinevates asutustes
Logopeedi töökorraldus lasteaias: parima praktika näide mudelitest/töövormidest. Arutelu, ajurünnak
Logopeedi töökorraldus koolis: võimalusi, näiteid
Logopeedi töö nõustamiskeskuses: parima praktika näide. Arutelu, ajurünnak
Õppijate juhtumite arutelu: senise teraapia refleksioon, eesmärgid, teraapia ja sekkumise korraldus |
8 |
Merit Hallap, Signe Raudik, Siiri Niine |
2. Laste keelepuuete olemus ja klassifitseerimine
Keelepuuete psühholingvistiline mehhanism: verbaalne ja mitteverbaalne infotöötlus
Laste keelepuuete klassifitseerimine ja muutused terminoloogias
Kõne arengu hilistus
Kakskeelsus ja keelepuue
Arengulise keelepuude avaldumine ja diagnostika: erinevad raskusastmed |
14 |
Marika Padrik |
3. Logopeedi töö kõne arengu hilistumise korral ja alakõne I astmel
Vanema ja lapse suhtluskoostöö hindamine ja kujundamine
Lapse kommunikatiivsete oskuste toetamine rühmas |
6 |
Siiri Niine, Anna Maria Ülviste |
4. Sõnavara, grammatika ja sidusa kõne oskuste kujundamine
Kõnearenduse põhimõtted koolieelses eas
Leksikaal-grammatiliste oskuste kujundamine. Õppevideode analüüs
Töö tekstiga: rühmatöö võimalused. Õppevideo analüüs |
6 |
Marika Padrik, Signe Raudik |
5. Logopeedilise töö eripärad sõltuvalt keelepuude raskusastmest ja lapse vanusest
Meetodid, mis toetavad kõne arengut keskkonna kaudu. Kõne mõistmise kujundamine
Pragmaatiliste oskuste kujundamine
Keeleteadlik õpetamine - milliseid teadmisi vajavad õpetajad? Logopeed kui nõustaja |
6 |
Marika Padrik |
6. Iseseisev töö |
12 |
Marika Padrik, Merit Hallap, Signe Raudik, Siiri Niine, Anna Maria Ülviste |
Hinnainfo:
Täiendusõpe toimub ESF+ tegevuse "Haridus- ja noortevaldkonna töötajate esma- ja täiendusõpe ning järelkasv" raames.
Toimumiskoha info:
Tartu linn Koolitus toimub Tartu Ülikooli haridusteaduste instituudis (Jakobi 5, Tartu).
Õppekeskkonna kirjeldus:
Õppetöö toimub koolituse läbiviimiseks sobivates õpperuumides, mis on varustatud vajaliku õppetehnikaga ja vastavad tervisekaitse- ja ohutusnõuetele.
Toimumise ajakava ja lisainfo:
Koolituse toimumise kuupäevad: 28.-29.10, 18.-19.11, 16.-17.12.2024 a.
Nõuded lõpetamiseks:
Osalemine vähemalt 4 õppepäeval, iseseisvate ülesannete sooritamine ja õpiväljundite saavutamine.
Õpiväljundite saavutatuse hindamise viis:
Eristamata (arv, m.arv, mi)
Hindamismeetodid:
Õppetöös on põimitud loengud praktilise töö ja aruteluga, olulisel kohal on oma töö ja juhtumite analüüs ning praktilised näited teraapia ja sekkumiste korraldamisest ja nende rakendumise analüüsimine.
Hindamiskriteeriumid:
Hindamine toimub sõnalise hindamisskaala alusel arvestatud/mittearvestatud.
Väljastatav dokument:
tunnistus
Registreerumise tähtaeg:
11.10.2024
Täiendav info:
Eliise Joonas, eliise.joonas@ut.ee, +372 +372 737 6448
Programmi kood:
SVHI.TK.707