Laste keelepuuded: avaldumine, hindamine, teraapia, nõustamine

-

Toimumise aeg
Maht
2 EAP (52 tundi)
Õppetöö vorm
põimõpe
Toimumiskoht
Tartu
Hind
tasuta
Õppejõud
Merit Hallap
Marika Padrik
Signe Raudik
Siiri Niine
Anna Maria Ülviste
Õppekava rühm
Kasvatusteadus
Õppekeel
Eesti
Eesmärk:
Arendada logopeedide pädevusi laste keelepuuete diagnostika, teraapia ning lapsevanemate ja õpetajate nõustamise osas, et võimaldada keelepuuetega lastele jõukohast õpet kaasava hariduse tingimustes. Eesmärgid toetavad logopeedide kutsestandardis järgmiste pädevuste arengut: kommunikatsioonivõime hindamine, hindamistulemuste analüüsimine ja tõlgendamine, logopeedilise töö planeerimine ja läbiviimine, nõustamine ja juhendamine.
Sihtrühm:
Haridusasutustes töötavad kvalifikatsioonile vastavad logopeedid
Kursuse õpiväljundid:
Täiendusõppeprogrammi läbinud õppija:
- tunneb laste keelepuuete psühholingvistilist mehhanismi ja oskab seda seostada logopeedilise diagnostika ja teraapiaga;
- diagnoosib kõne arengu hilistust, arengulise keelepuude tunnuseid juhtumikirjelduste, heli- ja videonäidete alusel;
- analüüsib teraapiat videonäidete alusel, põhjendades oma hinnanguid;
- kavandab juhtumikirjelduste alusel teraapiat ja nõustamist, lähtudes teadus-/tõenduspõhistest meetoditest ja põhimõtetest;
- analüüsib ja arutleb logopeedilise töö mudelite ja korralduse näidete üle Eestis, tuues välja tugevused ja nõrkused lähtuvalt keelepuudega lapse hariduslikust erivajadusest ja selle raskusastmest;
- reflekteerib enda tööd keelepuuetega lastega, vanemate ja õpetajatega, tuues välja positiivsed ja tõenduspõhised praktikad ning muutmist vajavad aspektid kaasava hariduse rakendamiseks.

Õpingute alustamise tingimused:
Kuulumine sihtrühma (Haridusasutustes töötavad kvalifikatsioonile vastavad logopeedid) Valmistada ette ja võtta kaasa üks arengulise keelepuude juhtumikirjeldus.
Õppejõud:
Merit Hallap - MA (eripedagoogika)
Marika Padrik - PhD (pedagoogika)
Signe Raudik - MA
Siiri Niine - MA (eripedagoogika ja logopeedia)
Anna Maria Ülviste - MA (logopeedia)
Content:
Teema Maht Õppejõud
1. Logopeedi töö mudelid ja vormid keelepuuetega laste ja nende vanematega erinevates asutustes
Logopeedi töökorraldus lasteaias: parima praktika näide mudelitest/töövormidest. Arutelu, ajurünnak
Logopeedi töökorraldus koolis: võimalusi, näiteid
Logopeedi töö nõustamiskeskuses: parima praktika näide. Arutelu, ajurünnak
Õppijate juhtumite arutelu: senise teraapia refleksioon, eesmärgid, teraapia ja sekkumise korraldus
8 Merit Hallap, Signe Raudik, Siiri Niine
2. Laste keelepuuete olemus ja klassifitseerimine
Keelepuuete psühholingvistiline mehhanism: verbaalne ja mitteverbaalne infotöötlus
Laste keelepuuete klassifitseerimine ja muutused terminoloogias
Kõne arengu hilistus
Kakskeelsus ja keelepuue
Arengulise keelepuude avaldumine ja diagnostika: erinevad raskusastmed
14 Marika Padrik
3. Logopeedi töö kõne arengu hilistumise korral ja alakõne I astmel
Vanema ja lapse suhtluskoostöö hindamine ja kujundamine
Lapse kommunikatiivsete oskuste toetamine rühmas
6 Siiri Niine, Anna Maria Ülviste
4. Sõnavara, grammatika ja sidusa kõne oskuste kujundamine
Kõnearenduse põhimõtted koolieelses eas
Leksikaal-grammatiliste oskuste kujundamine. Õppevideode analüüs
Töö tekstiga: rühmatöö võimalused. Õppevideo analüüs
6 Marika Padrik, Signe Raudik
5. Logopeedilise töö eripärad sõltuvalt keelepuude raskusastmest ja lapse vanusest
Meetodid, mis toetavad kõne arengut keskkonna kaudu. Kõne mõistmise kujundamine
Pragmaatiliste oskuste kujundamine
Keeleteadlik õpetamine - milliseid teadmisi vajavad õpetajad? Logopeed kui nõustaja
6 Marika Padrik
6. Iseseisev töö 12 Marika Padrik, Merit Hallap, Signe Raudik, Siiri Niine, Anna Maria Ülviste

Hinnainfo:
Täiendusõpe toimub ESF+ tegevuse "Haridus- ja noortevaldkonna töötajate esma- ja täiendusõpe ning järelkasv" raames.
Toimumiskoha info:
Tartu linn Koolitus toimub Tartu Ülikooli haridusteaduste instituudis (Jakobi 5, Tartu).
Õppekeskkonna kirjeldus:
Õppetöö toimub koolituse läbiviimiseks sobivates õpperuumides, mis on varustatud vajaliku õppetehnikaga ja vastavad tervisekaitse- ja ohutusnõuetele.
Toimumise ajakava ja lisainfo:
Koolituse toimumise kuupäevad: 28.-29.10, 18.-19.11, 16.-17.12.2024 a.
Nõuded lõpetamiseks:
Osalemine vähemalt 4 õppepäeval, iseseisvate ülesannete sooritamine ja õpiväljundite saavutamine.
Õpiväljundite saavutatuse hindamise viis:
Eristamata (arv, m.arv, mi)
Hindamismeetodid:
Õppetöös on põimitud loengud praktilise töö ja aruteluga, olulisel kohal on oma töö ja juhtumite analüüs ning praktilised näited teraapia ja sekkumiste korraldamisest ja nende rakendumise analüüsimine.
Hindamiskriteeriumid:
Hindamine toimub sõnalise hindamisskaala alusel arvestatud/mittearvestatud.
Väljastatav dokument:
tunnistus
Registreerumise tähtaeg:
11.10.2024
Täiendav info:
Eliise Joonas, eliise.joonas@ut.ee, +372 +372 737 6448
Programmi kood:
SVHI.TK.707
Täiendusõppe üldinfo:
Elukestva õppe keskus
Ülikooli 18, Tartu, 50090
+372 737 6213

Samas õppevaldkonnas on algamas veel


Toimumise aeg: 06.01.2025 - 06.01.2025 Maht: 0.25 EAP (7 tundi) Õppetöö vorm: lähiõpe Keel: Eesti

Toimumise aeg: 28.02.2025 - 28.02.2025 Maht: 0.25 EAP (7 tundi) Õppetöö vorm: lähiõpe Keel: Eesti

Toimumise aeg: 18.11.2024 - 18.11.2024 Maht: 0.25 EAP (6 tundi) Õppetöö vorm: lähiõpe Keel: Eesti

Toimumise aeg: 30.01.2025 - 25.02.2025 Maht: 1 EAP (26 tundi) Õppetöö vorm: veebiõpe Keel: Eesti

Toimumise aeg: 06.03.2025 - 13.03.2025 Maht: 0.5 EAP (12 tundi) Õppetöö vorm: põimõpe Keel: Eesti
#täiendusõpe
Loengud toimuvad Tapa Kultuurikohas (Kesk tn 4) algusega kl 13.
18.09.2024
#täiendusõpe
Loengud toimuvad Rapla Kultuurikeskuse suures saalis algusega kl 13
18.09.2024
#täiendusõpe
Lähiajal algavad koolitused.
06.10.2021
#täiendusõpe
Vaata 22. aprillil üle veebi Tartu Ülikooli väärikate ülikooli 15. tegutsemisaasta konverentsi.
10.04.2024