Kursuse õpiväljundid:
Täiendusõppeprogrammi läbinud õppija:
- tunneb laste keelepuuete psühholingvistilist mehhanismi ja oskab seda seostada logopeedilise diagnostika ja teraapiaga;
- diagnoosib kõne arengu hilistust, arengulise keelepuude tunnuseid juhtumikirjelduste, heli- ja videonäidete alusel;
- analüüsib teraapiat videonäidete alusel, põhjendades oma hinnanguid;
- kavandab juhtumikirjelduste alusel teraapiat ja nõustamist, lähtudes teadus-/tõenduspõhistest meetoditest ja põhimõtetest;
- analüüsib ja arutleb logopeedilise töö mudelite ja korralduse näidete üle Eestis, tuues välja tugevused ja nõrkused lähtuvalt keelepuudega lapse hariduslikust erivajadusest ja selle raskusastmest;
- reflekteerib enda tööd keelepuuetega lastega, vanemate ja õpetajatega, tuues välja positiivsed ja tõenduspõhised praktikad ning muutmist vajavad aspektid kaasava hariduse rakendamiseks.
Õppejõud:
Merit Hallap - MA (eripedagoogika)
Marika Padrik - PhD (pedagoogika)
Signe Raudik - MA
Siiri Niine - MA (eripedagoogika ja logopeedia)
Anna Maria Ülviste - MA (logopeedia)
Content:
Teema |
Maht |
Õppejõud |
1. Laste keelepuuete olemus ja klassifitseerimine.
Arengulise keelepuude avaldumine ja diagnostika.
Logopeedi töö kõne arengu hilistumise korral ja alakõne I astmel.
Sõnavara, grammatika ja sidusa kõne oskuste kujundamine.
Logopeedilise töö eripärad sõltuvalt keelepuude raskusastmest ja lapse vanusest.
Logopeedi töö mudelid ja vormid keelepuuetega laste ja nende vanematega erinevates asutustes. |
40 |
Merit Hallap, Marika Padrik, Signe Raudik, Siiri Niine, Anna Maria Ülviste |
2. Iseseisev töö |
12 |
Merit Hallap, Marika Padrik, Signe Raudik, Siiri Niine, Anna Maria Ülviste |
Hinnainfo:
Tegevust "Haridus- ja noortevaldkonna töötajate esma- ja täiendusõpe ning järelkasv" kaasrahastab Euroopa Liit Euroopa Sotsiaalfond+ vahenditest
Toimumiskoha info:
Tartu linn Koolitus toimub Tartu Ülikooli haridusteaduste instituudis (Jakobi 5, Tartu).
Õppekeskkonna kirjeldus:
Õppetöö toimub koolituse läbiviimiseks sobivates õpperuumides, mis on varustatud vajaliku õppetehnikaga ja vastavad tervisekaitse- ja ohutusnõuetele.
Toimumise ajakava ja lisainfo:
Koolituse kuupäevad: 22.09.-23.09.; 20.10.-21.10.; 10.11.-11.11.2025
Nõuded lõpetamiseks:
Osalemine vähemalt 4 õppepäeval, iseseisvate ülesannete sooritamine ja õpiväljundite saavutamine.
Õpiväljundite saavutatuse hindamise viis:
Eristamata (arv, m.arv, mi)
Hindamismeetodid:
Õppetöös on põimitud loengud praktilise töö ja aruteluga, olulisel kohal on oma töö ja juhtumite analüüs ning praktilised näited teraapia ja sekkumiste korraldamisest ja nende rakendumise analüüsimine.
Hindamiskriteeriumid:
Hindamine toimub sõnalise hindamisskaala alusel arvestatud/mittearvestatud.
Väljastatav dokument:
tunnistus
Registreerumise tähtaeg:
22.09.2025
Täiendav info:
Maiki Hint, maiki.hint@ut.ee, +372 +372 737 6449
Programmi kood:
SVHI.TK.707