Kursuse õpiväljundid:
Täiendusõppe läbinud õppija:
- teab, kuidas individuaalselt ja õpigruppidega kontakti saavutada;
- mõistab ja oskab oma töös kasutada õppimise peamisi seaduspärasusi;
- teab, kuidas toetada õppija õppimist;
- teab, kuidas luua ja hoida head suhet;
- on valmis koostööks õpetajaga, sh lähtub õppe läbiviimisel õpetaja antud juhistest;
- on valmis koostööks õppijaga, valmis teda aktiivselt kuulama ja arvestama tema kui õppija eripäraga;
- oskab kujundada õppimist toetavat keskkonda;
- mõistab sotsio-emotsionaalsete oskuste kujunemise protsessi ning täiskasvanute ja lapse koosmõju nende oskuste teadlikule ja eesmärgipärasele arendamisele;
- mõtestab ja omab teadmisi, et toetada lapse sotsiaalsete ja emotsionaalsete oskuste arengut klassikontekstis;
- mõtestab oma rolli ja tugevusi lapse sotsiaal-emotsionaalse pädevuse arendamisel ka meeskonnaliikmena;
- on mõtestanud enda rolli ja tugevusi abiõpetajana.
Õpingute alustamise tingimused:
Kuulumine sihtrühma
Õppejõud:
Lii Kaudne - MA, kasvatusteadused. Õpetajate ja haridustöötajate koolitamise kogemus nii taseme- kui ka täiendusõppes.
Egle Säre - PhD, haridusteaduste lektor https://www.etis.ee/CV/Egle_S%C3%A4re/est
Õpetajate ja haridustöötajate koolitamise kogemus nii taseme- kui ka täiendusõppes.
Content:
Teema |
Maht |
Õppejõud |
1. Iseseisev töö |
16 |
Lii Kaudne, Egle Säre |
2. Õppepäevad on üles ehitatud rakendades vahelduvalt nii suhtluspõhist loenguvormi teoreetiliste põhiprintsiipide edasiandmiseks kui praktilisi individuaal- ja rühmaülesandeid õpitu kinnistamiseks ja ühisteks aruteludeks.
Kasutatavad meetodid: miniloeng diskussioonidega, harjutused ja nende analüüs, paaris- ja rühmatöö, grupiarutelu ning iseseisev töö.
Õpikeskkonna kujundamine
- Õppimist toetava keskkonna loomine, emotsionaalselt turvaline keskkond
- Koostöine õpikeskkond, koostöö õpetaja ja tugimeeskonnaga
- Õppijate huvidele toetumine õpihuvi taasleidmiseks ja koostöö loomiseks
Õppimise ja arengu toetamine
- Mis on õppimine? Õpihoiakud. Õpioskused.
- NÕK rakendamine abiõpetajana
- Individuaalsed õpivajadused, personaliseeritud õppimise toetamine
- Õppimist toetavad tegurid, õppeprotsessi ülesehitus ja eesmärgid
- Väärtuskasvatus, aktiivõppemeetodid
- Liikumine ja õppimine
- Õppimist toetav tagasiside, sh õppimise analüüsimine lähtudes õppe eesmärkidest.
Sotsiaal-emotsionaalse pädevuse kujunemine
- Laste probleemse käitumise mõtestamine lapse arengu toetamiseks
- Sotsiaal-emotsionaalse pädevuse kujunemine ja seda mõjutavad tegurid
- Tõhusa sekkumise elemendid
Koostöö alused
- Õpetaja abi roll koostöös kolleegidega ja lapsega
- Tõhusa suhtlemise alused |
32 |
Lii Kaudne, Egle Säre |
Hinnainfo:
Koolitust rahastatakse Euroopa Sotsiaalfondi tegevusest "Täiskasvanuhariduse arendamine ja mitteformaalsete õppimisvõimaluste pakkumine" (ESF VÕTI).
Kursuse hind on 416 eurot ja see tasutakse koolituse lõpetaja eest ESF VÕTI vahenditest.
Tulenevalt rahastusreeglitest edastatakse ESF VÕTI toel toimunud koolitusel osalejate andmed Statistikaametile, kellel on õigus küsida 6 kuud peale koolituse lõppu tagasiside saamiseks täiendavaid küsimusi e-posti või telefoni teel.
Registreerudes koolitusele annate loa oma andmete edastamiseks Statistikaametile ja kinnitate, et kuulute sihtrühma ning osalete koolitusel selle läbimiseks nõutud mahus.
Toimumiskoha info:
Tartu linn Koolitus toimub Tartu Ülikooli haridusteaduste instituudis aadressil Jakobi 5, Tartu.
Õppekeskkonna kirjeldus:
Õppetöö toimub koolituse läbiviimiseks sobivates õpperuumides, mis on varustatud vajaliku õppetehnikaga ja vastavad tervisekaitse- ja ohutusnõuetele.
Koolituse jooksul kasutatakse ka õppekeskkonda Moodle. See on koolituse elektrooniline õppekeskkond, mis pakub tuge koolituse läbimiseks. Sinna koondatakse kõik õppematerjalid ja iseseisvate tööde juhendid.
Toimumise ajakava ja lisainfo:
Koolituse toimumise kuupäevad: 17.september algusega kell 10:00, 03.-04.oktoober ja 15.november 2024.
Koolitus toimub Tartu Ülikooli haridusteaduste instituudis aadressil Jakobi 5, Tartu.
Koolituspäevade ajakava ja ruumi info:
T 17.september 2024 kell 10.00 - 17.15, ruum A117
N 3.oktoober 2024 kell 10.00 - 17.15, ruum A306
R 4.oktoober 2024 kell 09.00 - 16.15, ruum A116
R 15.november 2024 kell 10.00 - 17.15, ruum A304
Õppepäevad, mis algavad kell 10.00 on järgmise ajakavaga:
10.00 - 12.00 õpe
12.00 - 13.00 lõuna linnas (omal käel)
13.00 - 15.00 õpe
15.00 - 15.15 meiepoolne kohvipaus
15.15 - 17.15 õpe
Õppepäev, mis algab kell 09.00 on järgmise ajakavaga:
09.00 - 11.00 õpe
11.00 - 11.15 meiepoolne kohvipaus
11.15 - 13.15 õpe
13.15 - 14.15 lõuna linnas (omal käel)
14.15 - 16.15 õpe
Nõuded lõpetamiseks:
Kursuse õpiväljundite saavutamine, osalemine õppes vähemalt 75% auditoorses õppetöös (st vähemalt kolmel õppepäeval) ja iseseisvate ülesannete arvestuslik sooritamine.
Õpiväljundite saavutatuse hindamise viis:
Eristamata (arv, m.arv, mi)
Hindamismeetodid:
Iseseisvate individuaalsete ülesannete arvestuslik sooritamine:
iseseisev lugemine; iseseisev õppevideo vaatamine; õpipäeviku, sh eneseanalüüsi täitmine (individuaalne töö).
Hindamiskriteeriumid:
Hindamine toimub sõnalise hindamisskaala alusel arvestatud/mittearvestatud.
Väljastatav dokument:
tunnistus
Registreerumise tähtaeg:
17.09.2024
Täiendav info:
Merilin Piirmann, merilin.piirmann@ut.ee, +372 +372 737 6448
Programmi kood:
SVHI.TK.687