Kursuse õpiväljundid:
* Teab kuidas toetada oma käitumisega õpilaste psühholoogilisi vajadusi (sh oskab seda rakendada) ja väärtustab selle mõju motivatsioonile.
* Teab amotiveeriva käitumisega seotud negatiivsetest mõjudest õpilaste psühholoogilistele vajadustele ja motivatsioonile.
* On kursis uue liikumisõpetuse ainekava õpitulemustega.
* Omab ülevaadet liikumisõpetuse ainekava rakendamise võimalustest üldhariduskoolis.
* Oskab ette valmistada ja läbi viia motiveerivat ja kaasavat liikumisõpetuse tundi kasutades selleks mitmekesiseid ja kaasaegseid õpetamismeetodeid.
* Oskab arvestada erinevate õpilaste vajadustega.
* Oskab luua kooli liikumisõpetuse visiooni ja ainekava.
* Teab digitaalsete keskkondade kasutamise võimalusi liikumisõpetuses ja on loonud vähemalt ühe digitaalse õppetööd toetava materjali.
Õppejõud:
Maret Pihu - TÜ lektor
Andre Koka - TÜ kaasprofessor
Piret Niglas - TÜ liikumislabori koolitaja, liikumisõpetuse õpetaja Kohtla-Nõmme Koolis
Hasso Paap - TÜ nooremteadur
Gerli Odrusk - TÜ liikumislabori koolitaja, liikumisõpetuse õpetaja Nõo Põhikoolis
Raido Rebane - TÜ liikumislabori koolitaja, liikumisõpetuse õpetaja Tartu Karlova Koolis
Evaliis Seiler - TÜ liikumislabori koolitaja, liikumisõpetuse õpetaja Tartu Veeriku Koolis
Kadi Rutens - TÜ liikumislabori koolituste koordinaator
Henri Tilga - TÜ teadur
Margus Püvi - TÜ liikumislabori koolitaja, matkajuht
Karin Vassil - TÜ liikumislabori koolitaja, liikumisõpetuse õpetaja Kostivere Koolis
Kristi Vaher - TÜ nooremteadur
Kärt Tõnisson - TÜ liikumislabori koolitaja, liikumisõpetuse õpetaja Püha Johannese Koolis
Sigrid Tilk - TÜ liikumislabori koolitaja, liikumisõpetuse õpetaja Muraste Koolis
Content:
Teema |
Maht |
Õppejõud |
1. Liikumisõpetuse ainekava valdkonnad ja nende õpitulemuste rakendamise praktilised näited |
8 |
|
2. Õpilaste motivatsiooni toetamine liikumisõpetuses |
8 |
|
3. Koolide kogemused liikumisõpetuse rakendamisel |
6 |
|
4. Liikumisõpetuse mitmekesisus: Tartu Karlova Kooli kogemus koos külastusega |
2 |
|
5. Digitaalsete õppematerjalide loomine |
4 |
|
6. Orienteerumisoskuse arendamine |
2 |
|
7. Kuidas toetada ainekava õpitulemusi looduses liikudes. Matk Taevaskojas |
8 |
|
8. Sotsiaalsete ja emotsionaalsete oskuste toetamine liikumisõpetuses |
1 |
|
9. Vaimne ja kehaline tasakaal liikumisõpetuses |
2 |
|
10. Roundnet liikumisõpetuses |
2 |
|
11. Eneseanalüüside näited enda kooli kogemuse põhjal, arutelu ja kokkuvõte |
1 |
|
12. Iseseisev töö |
16 |
|
Hinnainfo:
osalejale tasuta
Tegevust "Haridus- ja noortevaldkonna töötajate esma- ja täiendusõpe ning järelkasv" kaasrahastab Euroopa Liit Euroopa Sotsiaalfond+ vahenditest.
Toimumiskoha info:
Tartu maakond Sporditeaduste ja füsioteraapia instituut, aadress Ujula 4, Tartu Linn ja Taevaskoja, Lõuna-Eesti
Õppekeskkonna kirjeldus:
Õppetöö toimub koolituse läbiviimiseks sobivates õpperuumides, mis on varustatud vajaliku õppetehnikaga ja vastavad tervisekaitse- ja ohutusnõuetele.
Toimumise ajakava ja lisainfo:
Koolitus koosneb kuuest õppepäevast: 27.-29.08 ja 21.-23.10.
1. õppepäev: 27. august 10.00-17.15 Ujula 4, Tartu
- Uue ainekava valdkonnad ja kuidas jõuda seal toodud õpitulemusteni.
- Liikumisõpetuse rakendamise praktilised näited.
2. õppepäev: 28. august 9.00-16.15 Ujula 4, Tartu
- Õpetaja motiveeriva käitumise rakendamine liikumisõpetuses.
- Erinevad motivatsiooniteooriad, motivatsiooniga seotud müüdid.
- Õpetaja motiveeriv ja amotiveeriv käitumine.
3. õppepäev: 29. august 9.00-14.45 Ujula 4, Tartu
- Tegevõpetajate näited liikumisõpetuse teadlikust rakendamisest enda koolides - arutelud.
- Ainekava valdkonnad ja liikumisõpetuse tunni praktilised näited: erinevate oskuste, võimete ja erivajadustega õpilaste kaasamine.
4. õppepäev: 21. oktoober 9.00-16.00 matkapäev Taevaskojas
- Matkamine õpilastega. Mida arvestada ja milliseid õpitulemusi liikumisõpetuse ainekavast saab toetada matkal?
- Õppepäev on praktiline ja toimub reaalne matk, mis on põimitud erinevate oskuste õppimisega ja aruteludega.
5. õppepäev: 22. oktoober 10.00-17.15 Ujula 4, Tartu
- Tegevõpetaja näide liikumisõpetuse rakendamisest koolis.
- Digitaalsete õppematerjalide loomine liikumisõpetuses õppeprotsessi toetamiseks.
- Milliseid ainekava õpitulemusi saab toetada orienteerumismängude kaudu?
6. õppepäev: 23. oktoober 9.00-14.30 Ujula 4, Tartu
- Õppimine algab siis, kui õpilane tunneb ennast turvaliselt. Kuidas luua liikumisõpetuses õpilast emotsionaalset toetavat keskkonda?
- Kuidas toetada õpilase sotsiaalsete ja emotsionaalsete oskuste arengut liikumistegevuste kaudu.
Nõuded lõpetamiseks:
Osalemine aktiivselt kõikidel täiendkoolituspäevadel. Iseseisvate tööde sooritamine vastavalt ette antud kriteeriumidele.
Õpiväljundite saavutatuse hindamise viis:
Eristamata (arv, m.arv, mi)
Hindamismeetodid:
mitteeristav hindamine
Hindamiskriteeriumid:
kursuse lõppedes vastavad teadmised õpiväljunditele
Väljastatav dokument:
tunnistus
Registreerumise tähtaeg:
08.08.2025
Täiendav info:
Kadi Rutens, kadi.rutens@ut.ee, +372 58003458
Programmi kood:
MVSF.TK.083