Kursuse õpiväljundid:
Täiendusõppeprogrammi läbinud õppija:
* oskab märgata lapse individuaalset eripära, hariduslikke erivajadusi ja reageerida sobival viisil;
* oskab analüüsida õppetegevuse jõukohasust ning rühma õpikeskkonna sobivust erivajadustega lapsele;
* oskab juhendada ja toetada erivajadustega last.
Õpingute alustamise tingimused:
Kuulumine sihtrühma
Õppejõud:
Nelly Randver - MA, TÜ Narva kolledži mittekoosseisuline lektor, pikaajalise praktilise kogemusega koolipsühholoog, kogenud täiskasvanute koolitaja
Content:
Teema |
Maht |
Õppejõud |
1. Kaasava hariduse põhimõtted ja seadusandlik alus.
Nüüdisaegne õpikäsitus ja sellest lähtuv lähenemine HEV-õppijale.
Lähim arengutsoon ja HEV-õpilase toetamine.
Tulemuslik aitamine: põhimõtted, psühholoogilised aspektid, aitamise protsessid, etapid, õppekeskkonna kohandamine, loovus. |
8 |
Nelly Randver |
2. Enam levinud hariduslikud erivajadused (sh erinev kultuuriline taust, erinev usutunnistus), õppijate toetamine lähtuvalt nende erivajadusest ja võimalustest:
- Aktiivsus- ja tähelepanuhäire (tunnused, kindlakstegemine klassis/rühmas; töömeetodid ja mudelid).
- Sotsiaalsed, emotsionaalsed ja käitumisraskused (sisu, tunnused, käitumise muutmise strateegiad).
- Autismispektrihäire (teoreetiline taust,olulisemad tunnused, kindlakstegemine koolis; TEACCH metoodika, Lovas metoodika).
Koostöö õpetaja ja teiste spetsialistidega |
8 |
Nelly Randver |
3. IAJK (Individuaalse arengu jälgimise kaart) koostamise põhimõtted.
IÕK (Individuaalse õppekava) koostamise põhimõtted.
Õppetegevuse planeerimine üldised põhimõtted.
Õpetuse jõukohastamine, töökorraldused, abistavate vahendite kasutamine.
Klassitöö korraldamine mitmel tasandil.
HEV-lapse tegevuse suunamine abiõpetaja poolt ülesannete juhendamisel. |
8 |
Nelly Randver |
4. Käitumise tugikava koostamise põhimõtted. Õppekeskkonna kohandamine HEV-õppijale. |
4 |
Nelly Randver |
5. Lõpuseminar: Kursuslased reflekteerivad saadud kogemusi, toetudes enda pooolt koostatud kirjalikule eneserefleksioonile. |
4 |
Nelly Randver |
6. Iseseisev töö:
Eneserefleksioon "Minu senine tegevus hariduslike erivajadustega õppijatega abiõpetajana".
Ühe tuge vajava õppija hariduslike erivajaduste tunnuste ja enda poolt igapäevaselt kasutatavate tegevuste analüüs.
Õpetaja poolt koostatud ühe õppija kohta IAJK-i ja IÕK-i analüüs etteantud kriteeriumide alusel.
Kokkuvõttev kirjalik eneserefleksioon: Kuidas kursusel omandatud oskused aitavad koostöös õpetajaga toetada HEV-last koolis. |
16 |
Nelly Randver |
Hinnainfo:
Kursuse hind on 416 eurot ja see tasutakse kursuse lõpetaja eest ESF VÕTI vahenditest.
Toimumiskoha info:
Ida-Viru maakond Narva kolledž, Raekoja plats 2, Narva
Õppekeskkonna kirjeldus:
Õppetöö toimub koolituse läbiviimiseks sobivates õpperuumides, mis on varustatud vajaliku õppetehnikaga ja vastavad tervisekaitse- ja ohutusnõuetele.
Toimumise ajakava ja lisainfo:
27.02.2025, kell 10.00-17.00, aud 323, Nelly Randver
28.02.2025, kell 10.00-17.00, aud 323, Nelly Randver
16.04.2025, kell 10.00-17.00, aud 323, Nelly Randver
02.05.2025, kell 10.00-17.00, aud 323, Nelly Randver
Nõuded lõpetamiseks:
Õppetöös osalemine 60%, iseseisvate tööde sooritamine, õpiväljundite saavutamine.
Kui mõjuval põhjusel ei saa nõutud mahus kontaktõppes osaleda, siis võib õppejõuga kokkuleppel esitada täiendava iseseisva töö etteantud teemal.
Õpiväljundite saavutatuse hindamise viis:
Eristamata (arv, m.arv, mi)
Hindamismeetodid:
Hindamisel arvestatakse osaleja kohalolekut ja aktiivset osalemist grupiaruteludes ning praktilistes harjutustes.
Iseseisvate ülesannete sooritamine vastavalt kursuse juhistele: kokkuvõttev kirjalik eneserefleksioon.
Hindamiskriteeriumid:
Aktiivne osalemine aruteludes, grupitööde ja praktiliste harjutuste sooritamine, sisulised ja asjakohased vastused.
Iseseisvate tööde nõuetekohane sooritamine: esitab tööd kokkulepitud tähtajaks, täidab antud ülesande eesmärgid vastavalt juhistele, ülesanded on täidetud loogiliselt, korrektselt, näidates analüüsi sügavust ja teemast arusaamist.
Väljastatav dokument:
tunnistus
Registreerimise lisainfo:
Registreerumisel palun lisage kindlasti oma töökoht ja amet ning lahtris "Täiendav info või küsimused seoses koolitusel osalemisega" selgitage paari lausega oma motivatsiooni kursusel osalemiseks (max kuni 1000 tähemärki). Juhime tähelepanu, et registreerumine ei taga automaatselt kohta koolitusel. Osalejad valitakse välja motivatsioonikirjade alusel ja teile saadetakse eraldi kinnitus, et olete koolitusele vastu võetud. Motivatsioonikirja puudumisel pääseb koolitusele vaid juhul, kui sinna jääb vabu kohti.
Kursuse hind on 416 eurot ja see tasutakse kursuse lõpetaja eest ESF VÕTI vahenditest.
Tulenevalt rahastusreeglitest edastatakse tasuta kursustel osalejate andmed Statistikaametile, kellel on õigus küsida 6 kuud peale kursuse lõppu tagasiside saamiseks täiendavaid küsimusi e-posti või telefoni teel.
Registreerudes koolitusele
- annate loa oma andmete edastamiseks Statistikaametile
- kinnitate, et kuulute sihtrühma ning osalete koolitusel selle läbimiseks nõutud mahus (õppetöös osalemine 60%, iseseisvate tööde sooritamine, õpiväljundite saavutamine);
- kinnitate, et olete teadlik ja nõustute, et kursusest loobumisest mitteteatamisel või kursuse katkestamisel on ülikoolil õigus teilt nõuda hüvitist kursuse hinna ulatuses vastavalt ülikooli täiendusõppe õppetasu kehtestamise, arveldamise ja õppetasust vabastamise korras sätestatule (kättesaadav veebilehel: https://ut.ee/et/oigusaktid).
Registreerumise tähtaeg:
25.02.2025
Täiendav info:
Viktoria Tsventarnaja, viktoria.tsventarnaja@ut.ee, +372 +372 740 1914
Programmi kood:
SVNC.TK.377