Kursuse õpiväljundid:
Täiendusõppeprogrammi läbinud õppija:
- mõistab kaasava hariduse tähendust ja mõtestab kaasava hariduse definitsiooni erinevaid aspekte oma lasteaia kontekstis;
- teab kaasava hariduse rakendamise tegureid lapse, pere, õpetaja, institutsiooni ja riigi tasandil ning mõtestab neid oma lasteaia kontekstis;
- loob lasteaias kõikide laste arengule soodsa õpi- ja kasvukeskkonna ja reflekteerib tulemuste üle;
- teab, millal koostada lapsele IAK või käitumise tugikava
- koostab IAK ja käitumise tugikava; rakendab käitumise tugikava ja analüüsib selle tõhusust;
- teeb koostööd lasteaiasiseses koostöövõrgustikus iga lapse arengu toetamiseks ja reflekteerib koostöö tulemuse üle;
- hindab ja analüüsib kaasava hariduse rakendamise hetkeseisu oma lasteaias;
- planeerib arendustegevused kaasava hariduse edendamiseks lasteaias ja rakendab planeeritud tegevusi lasteaias;
- loob süsteemi kaasava hariduse rakendamiseks lasteaias lähtuvalt hetkeseisu analüüsist ja erinevate rakendatud tegevuste refleksiooni tulemusi arvesse võttes.
Õpingute alustamise tingimused:
Töötamine koolieelses lasteasutuses
Õppejõud:
Pille Nelis - MA (hariduse juhtimine)
Riin Tamm - MA
Content:
Teema |
Maht |
Õppejõud |
1. Kaasava hariduse mõiste. Kaasava hariduse rakendamise mudeli lapse tasand: füüsiline, sotsiaalne ja psüühiline kaasatus
Kaasava hariduse rakendamise mudeli õpetaja tasand (õpetaja omadused ja õpetamine)
Kaasava hariduse rakendamise mudeli õpetaja tasand. Erivajadusega lapse toetamine (sagedamini esinevad erivajaduse liigid eelkoolieas ja neile vastav tugi; IAK koostamine)
Kaasava hariduse rakendamise mudeli õpetaja tasand. Erivajadusega lapse toetamine kaasava hariduse rakendamisel (sotsiaal-emotsionaalne areng ja selle toetamine; käitumise tugikava koostamine ja rakendamine)
Kaasava hariduse rakendamise mudeli perekonna tasand (pere kaasamine ja pere toetamine)
Kaasava hariduse rakendamise mudeli institutsiooni tasand (organisatsioonikultuur ja organisatsiooni struktuursed omadused) ja riigi tasand (poliitika ja seadustik, ressursid, koostöö ja monitooring)
Kaasava hariduse rakendamise strateegia lasteaias |
44 |
Pille Nelis, Riin Tamm |
2. Iseseisev töö |
60 |
Pille Nelis, Riin Tamm |
Hinnainfo:
Tegevust Haridus- ja noortevaldkonna töötajate esma- ja täiendusõpe ning järelkasv kaasrahastab Euroopa Liit Euroopa Sotsiaalfond+ vahenditest
Toimumiskoha info:
Tartu linn Koolitus toimub Tartu Ülikooli haridusteaduste instituudis (Jakobi 5, Tartu).
Õppekeskkonna kirjeldus:
Õppetöö toimub koolituse läbiviimiseks sobivates õpperuumides, mis on varustatud vajaliku õppetehnikaga ja vastavad tervisekaitse- ja ohutusnõuetele.
Toimumise ajakava ja lisainfo:
Koolituse kuupäevad:16.-17.09; 6.-7.10, 4.-5.11, 2.12. 2025
Nõuded lõpetamiseks:
Kursuse läbimiseks on vajalik osalemine vähemalt kolmel koolituspäeval, viie iseseisva töö sooritamine meeskonnana ja iseseisvate tööde esitlemine koolituspäevadel.
Õpiväljundite saavutatuse hindamise viis:
Eristamata (arv, m.arv, mi)
Hindamismeetodid:
Iseseisev töö enne koolituse toimumist: Kaasava hariduse mõiste ja tähendus.
Iseseisev töö teiseks õppesessiooniks: Kaasava hariduse rakendamise mudeli lapse ja õpetaja tasandi tunnused ja nende rakendamine lasteaias.
Iseseisev töö kolmandaks õppesessiooniks: Lasteaia meeskond on koostanud lapsele individuaalse arenduskava ja käitumisraskustega lapsele käitumise tugikava.
Iseseisev töö neljandaks õppesessiooniks: Oma lasteaia strateegiline plaan või mudel kaasava hariduse rakendamise edendamiseks.
Hindamiskriteeriumid:
Hindamine toimub sõnalise hindamisskaala alusel arvestatud/mittearvestatud
Väljastatav dokument:
tunnistus
Registreerumise tähtaeg:
16.09.2025
Täiendav info:
Maiki Hint, maiki.hint@ut.ee, +372 +372 737 6449
Programmi kood:
SVHI.TK.728