Demokraatia allakäigu ja tehnoloogia ülekülluse ajastul on eriti oluline soodustada inimeste kokkusaamisi ja suhteid, tähenduslikku koos tegutsemist ja kuuluvust kogukonda. Mis on teaduspõhine vaade kogukonnale ning mida on vaja, et kogukonnad saaksid kerkida ja oleksid tugevad? Seda ma Tartu Ülikoolis õppisingi. Lisaks teadmistele sain tugeva kuulumistunde (KASH-klubi) ning võimaluse olla koos mõttekaaslastega Eesti kogukondade arendamise eestkõnelejad ja praktikud.
See õppekava on mulle andnud vundamendi, kuidas toetada eetiliselt ja teadmispõhiselt, ent praktiliselt eri kogukondi nii, et nad suudavad oma tugevatele külgedele tuginedes iseendale heaolu luua. Konsultandina viin sedasama teadmist ettevõtete ja organisatsioonideni, kellel on järjest pakilisem soov ja vajadus anda kaasamise ja koostöö kaudu panus kogukondade käekäiku.
Kogukondade arendamise ja sotsiaalse heaolu õppekava on aidanud mul palju paremini mõista, kuidas saame mõtestada kogukonda ja kuidas kaasata inimesi ning mis mõjutab meid kogukondlikus tegevuses.
Kui oled seda meelt, et inimestes ja kogukondades võib olla võimalusi oodatust rohkem ning sageli on need silmale nähtamatud, ning kui oled valmis otsima harjumuspärasest erinevaid viise inimeste heaolu toetamiseks, siis on kogukondade arendamise ja sotsiaalse heaolu õppekava sinu jaoks.
Sa saad magistriõppest tuleviku tööturu vajadustele vastavad teadmised ja oskused ning õpid kestlike lahenduste abil arendama kogukondi. Selle tulemusel suudad kogukondades ellu kutsuda ja toetada muutusi, mis toetavad heaolu.
Meie magistrantide ja vilistlaste seas saad kogeda kogukonna arenemist ja kujunemist praktikas. Instituudi õppejõud on meie üliõpilaste partnerid, kes loovad neile õpingute ajal toetava keskkonna.
Õppes tugineme nüüdisaegsele õpikäsitusele ja lähtume probleemõppe põhimõtetest. Õpe on praktikaga tihedalt seotud: teeme kogukondade arendamisel ning sotsiaalsetele probleemidele uuenduslike lahenduste leidmisel koostööd tööandjate ja vilistlastega.
Üliõpilasi abistavad õppeküsimustes kogenud õppekorralduse spetsialistid. Meie õppejõud on tegevteadlased ning õppetöösse kaasame ka erialapraktikuid ja vilistlasi.
Kord kuus kohtuvad õppekava eri kursuste üliõpilased ja õppejõud kogukonna hommikukohvile, et arutleda teemadel, mis on parasjagu olulised. Sealt on alguse saanud hulk ideid õppetöö ümberkorraldamiseks ja mitmesugusteks ettevõtmisteks. Lisaks annab see sulle võimaluse kohtuda sarnaste huvidega üliõpilastega, kellega sa õppetöös regulaarselt kokku ei puutu.
Selle õppekava magistrantidel on lühikese ajaga tekkinud palju traditsiooniks kujunenud koosolemise võimalusi. Sellised on näiteks sügisene uute üliõpilaste tervitamise festival, kogukonna arendamise väljasõidud, talvine mittekonverents huvitavatel teemadel arutlemiseks ning kevadine lõpetajate teele saatmine. Instituut toetab üliõpilasi ürituste korraldamisel.
Toimuvad ka õppekavaülesed ühisüritused, näiteks Kevadgrill. Samuti on sul võimalus osaleda üliõpilasorganisatsioonide tegevuses ning saada muul viisil osa Tartu elavast kultuuri- ja üliõpilaselust.
Sul on võimalus omandada ülekantavad oskused, et arendada kogukondi kestlikult, arvestades nii kogukonnaliikmete ja keskkonna ressursside kui ka ühiskondlike ja üleilmsete suundumustega. Koos kogukonnaliikmetega saad kavandada ja viia ellu ettevõtmisi, milles lähtud inimeste heaolust ja keskkonnahoidlikkusest.
Kõiki omandatud pädevusi saad paindlikult rakendada paljudes eluvaldkondades. Meie vilistlasi ootab tänu sellele ees suur valik töökohti alates avalikust sektorist (kohalikud omavalitsused, riigiasutused ja ministeeriumid) kuni kodanikuühendusteni. Samuti oskavad meie õppekava läbinud luua endale ise töökoha ja tulla toime muutuval tööturul.
Konkursipunktide arvutamisel võetakse arvesse järgmisi tulemusi:
Iga vastuvõtutingimuse täitmise eest on võimalik saada kuni 100 punkti. Koondtulemuse arvutamiseks korrutatakse iga vastuvõtutingimuse täitmise eest saadud punktid selle protsentuaalse osakaaluga ja seejärel punktid summeeritakse.
Lisapunktid antakse Eestis kõrghariduse cum laude omandanud kandidaatidele. Loe lähemalt punktide arvutamise kohta. Vastuvõtuotsused teeb ülikool paremusjärjestuse alusel. Kandideerimiseks peab punktisumma olema vähemalt 66.
tuleb esitada koos avaldusega SAIS-is hiljemalt 1. juulil 2025.
Eesmärk on hinnata kandidaadi motiveeritust ja sobivust õppimiseks õppekaval.
Motivatsioonikirja pikkus on 800 sõna ning see on arutelu ja analüüs järgmistel etteantud teemadel.
Motivatsioonikirja vorm on siin.
Hindamine
Motivatsioonikirja hinnatakse saja punkti süsteemis järgmiste kriteeriumide alusel:
Motivatsioonikiri on hinnatud positiivselt, kui tulemus on vähemalt 51 punkti.
11. juulil 2025 algusega kell 10.00 veebikeskkonnas Zoom
Motivatsioonikirja eest vähemalt 51 punkti saanud kandidaadid seatakse paremuse järgi ritta. Sisseastumisintervjuule kutsutakse neist kuni 50 kandidaati, mis on 2,5-kordne õppekohtade arv.
Intervjuu komisjoniga kestab 15 minutit. Intervjuul arutletakse motivatsioonikirjas esitatud seisukohtade ja mõttekäikude üle. Komisjon võib küsida täpsustusi ühe või teise mõttearenduse kohta ning kandidaadi arusaamade ja tõekspidamiste kohta seoses inimõiguste ja inimliku mitmekesisuse aktsepteerimisega.
Intervjuu oluline osa on inglise keele lugemise ja arusaamise oskuse kontroll. Kandidaadile antakse lugeda umbes 100–150 sõna pikkune ingliskeelne tekstilõik erialakirjandusest ja esitatakse loetu kohta küsimusi.
Eraldi võidakse kandidaadil paluda defineerida olulisi mõisteid (kogukond, kogukondade arendamine, heaolu, kestlikkus, toimevõimekus jms).
Hindamine
Sisseastumisintervjuud hinnatakse järgmiste kriteeriumite alusel saja punkti süsteemis:
Intervjuu on hinnatud positiivselt, kui tulemus on vähemalt 51 punkti.