Tudengivarjuna Tartu Ülikoolis

Kailyn Aasa Võru Gümnaasiumi ees
Kailyn Aasa
Autor:
Annaliis Adamson

Olen Kailyn Aasa, Võru Gümnaasiumi 12.h klassi õpilane, kelle huvideks on matemaatika ja õpetamine. Osalesin sel kevadel Tartu Ülikooli tudengivarju projektis, kus tutvusin õppekavadega „Loodus- ja reaalainete õpetamine põhikoolis“ ning „Matemaatiline statistika“. Mõlemad õppekavad huvitavad mind, aga eriti põnev tundus esimene, kuna see ühendab eri valdkondi ja pakub vaheldusrikkust. Soovisin paremini mõista õpingute sisu, õpetamisprotsessi ja tudengielu. Varasemast teadsin, et pärast õppekava läbimist on võimalik jätkata matemaatikaõpetaja magistriõppes – just seda ma plaaningi teha.

Päev täis põnevust

Hommikul olin elevil ja veidi närvis – ootasin võimalust kogeda tudengielu, kuid ei teadnud täpselt, mis saama hakkab.

Image
Pilt auditooriumist.
Kailyn tudengivarjuna auditooriumis. (autor: Kailyn Aasa)

Päev möödus lennates. Kohtusin üliõpilasega hommikul Delta hoone fuajees. Rääkisime veidi minu tulevikuplaanidest ja seejärel suundusime esimesse loengusse, mille teema oli algebra. Pärast seda sõitsime bussiga Physicumi, kus toimus minu jaoks päeva põnevaim osa – seminar „Loodusainete õpetamine 7. klassis“. Sain seal õppeprotsessis osaleda: näiteks jaotati meid gruppidesse ning ma sain kaasa rääkida ja oma arvamust avaldada. Vahva oli, et õppejõud kohtles mind nagu tavalist tudengit.

Viimane loeng oli jälle Deltas – seal käsitleti modelleerimise aluseid. Minu jaoks oli see päeva kõige keerulisem osa, kuna ma polnud varem sellise teemaga kokku puutunud, kuid ikkagi oli põnev kuulata. Kokkuvõttes oli päev täis uusi kogemusi, inspiratsiooni ja toredaid vestlusi, mis aitasid mul paremini mõista, kuidas ülikoolielu käib.

Kas üliõpilaselu on ainult õppimine? Mitte päris!

Tudengielu ei olegi tegelikult nii hirmutav, kui alguses tundus. Kuigi esialgu võib kõik olla uus ja harjumatu, kohaneb sellega kiiresti. Märkasin, et ülikool ei tähenda ainult õppimist – siin on ka rohkelt põnevaid üritusi, kultuuritegevust ja muud huvitavat, mis muudab üliõpilaselu mitmekesiseks ja elamusterohkeks.

Mind pani imestama, et loengud toimuvad Tartu Ülikooli eri hoonetes. See tähendab, et õppetöö toimub pidevalt uues keskkonnas, mis muudab õppimise dünaamiliseks ja vaheldusrikkaks. Mul õnnestus käia kahes hoones, mis jätsid väga positiivse mulje. Nii Delta kui ka Physicum on minu meelest kaunid, kaasaegsed ja hästi varustatud auditooriumitega.

Mõistsin, et Tartu Ülikool on väga paindlik – üliõpilane saab soovitud õppeained läbida endale sobival ajal, kujundades ise oma tunniplaani. See võimaldab õpinguid kohandada vastavalt isiklikele huvidele ja vajadustele ning jätta aega ka hobideks ja vaba aja veetmiseks.

Image
Pilt loengust.
Kailyn tudengivarjuna loengus. (autor: Kailyn Aasa)

Samuti tuli üllatusena, kui palju on ülikoolis rühmatööd. See oli minu jaoks rõõmustav avastus, sest usun, et koostöö aitab arendada suhtlemisoskust ja pakub võimalust uute sõprade leidmiseks.

Päeva lõpus – kas ülikool on minu jaoks?

Õhtul koju minnes tundsin suurt rahulolu – olin saanud varjutada nii toredat tudengit ning veeta sisuka ja inspireeriva päeva. Mõistsin, et kuigi tudengielu võib vahel olla pingeline, on see samas arendav, mitmekesine ja rikastav. Olin selle kogemuse eest tänulik ja ootan nüüd põnevusega enda ülikooliaega.

Varjutamise järel olen õppekava „Loodus- ja reaalainete õpetamine põhikoolis“ suhtes veelgi positiivsemalt meelestatud. Mulle meeldib, et see ühendab mitut teadusvaldkonda ning pakub kolme aasta jooksul laiapõhjalisi teadmisi. Usun, et kui otsustan sellele erialale õppima asuda, sobiks see mulle suurepäraselt, kuna see vastab minu õpetamishuvile.

Kas tudengivarju projekt on kasulik?

Tudengivarju projekt annab tulevastele üliõpilastele võimaluse ülikoolieluga päriselt tutvuda. Varjutamine aitab mõista, kuidas toimub igapäevane õppetöö ja millised on tudengite argitegemised. Teadlikkus vähendab hirmu ja ebakindlust, millega paljud abituriendid enne ülikooli astumist kokku puutuvad. Sageli kardetakse näiteks valida vale eriala ja seda, et õpingud on liiga rasked. Muretsetakse, kas oskused ja teadmised on hakkamasaamiseks piisavad ning ebakindlust tekitab ka täiesti uus õpikeskkond. Tudengivarjuks käimine aitab neid hirme vähendada.

Samuti loob tudengivarju projekt suurepärase võimaluse sõlmida uusi tutvusi ja sõprussidemeid varjutatavate üliõpilastega. Tore on see, et tudengid on sageli valmis vastama küsimustele ka pärast varjutamise päeva, seda võimalust tasub kindlasti kasutada!

Soovitan tudengivarju projektis osaleda kõigil abiturientidel, kes plaanivad ülikooli minna, kuid kellel pole veel piisavalt teadmisi tudengielust. See on ideaalne võimalus saada esmane ülevaade ülikooli õppetööst ja seltskonnaelust ning tutvuda lähemalt huvipakkuva erialaga.

  1. Ülikooli pole põhjust karta! Kuigi esmapilgul võib kõik tunduda hirmutav, on ülikoolis tegelikult palju toetavaid inimesi ja arvukalt võimalusi, mis aitavad õppida ja areneda.
  1. Õppejõud on abivalmid ja mõistvad. Nad ei ole sugugi hirmuäratavad – vastupidi! Nagu gümnaasiumiõpetajad, on nad avatud suhtlemiseks ning valmis tudengeid toetama ja juhendama.
  1. Ülikool on väga mitmekesine ja äge! Ülikoolielu on täis põnevaid võimalusi, tegevusi ja õppeaineid, mis võimaldavad avastada uusi huve ja oskusi ning rikastavad silmaringi.
Kas leidsite vajaliku informatsiooni? *
Aitäh tagasiside eest!