Kursuse õpiväljundid:
Täiendusõppeprogrammi läbinud õppija:
- oskab koostöös õpetajaga luua turvalise, mängulise ja arengut toetava kasvukeskkonna;
- on mõtestanud enda rolli õpetaja abistamisel;
- teab, kuidas koostöös õpetajaga kavandada õppe- ja kasvatustegevust, sh lõimivaid tegevusi;
- on loonud, rakendanud ning analüüsinud ja tutvustanud oma koostatud mängu;
- teab vaatluse põhimõtteid ja on analüüsinud koolieelses lasteasutuses vaadeldud tegevust;
- oskab oma tegevust analüüsida ja näha arenguvõimalusi.
Õpingute alustamise tingimused:
Kuulumine sihtrühma
Õppejõud:
Marge Kimmel - MA (koolieelse lasteasutuse pedagoog)
Õpetajate ja haridustöötajate koolitamise kogemus nii taseme- kui ka täiendusõppes.
Egle Säre - PhD (haridusteadus)
https://www.etis.ee/CV/Egle_S%C3%A4re/est
Õpetajate ja haridustöötajate koolitamise kogemus nii taseme- kui ka täiendusõppes.
Tiina Kivisalu - MA (kehakultuur ja sporditeadused)
Koolieelses lasteasutuses töötamise kogemus ja haridustöötajate koolitamise kogemus.
Evelin Laugus - MA (haridusinnovatsioon)
Koolieelses lasteasutuses töötamise kogemus ja haridustöötajate koolitamise kogemus.
Kairi Ennok - MA (koolieelse lasteasutuse pedagoog)
Õpetajate ja haridustöötajate koolitamise kogemus nii taseme- kui ka täiendusõppes.
Terje Puistaja - MA (folkloristika)
Õpetajate ja haridustöötajate koolitamise kogemus nii taseme- kui ka täiendusõppes.
Marju Järvpõld - MA (koolieelse lasteasutuse pedagoog)
Õpetajate ja haridustöötajate koolitamise kogemus nii taseme- kui ka täiendusõppes.
Vieno Rjabova - MA (koolieelse lasteasutuse õpetaja)
https://www.etis.ee/CV/Vieno_Rjabova/est
Õpetajate ja haridustöötajate koolitamise kogemus nii taseme- kui ka täiendusõppes.
Leila Janno - Bak (koolieelse lasteasutuse pedagoog)
Koolieelses lasteasutuses töötamise kogemus ja haridustöötajate koolitamise kogemus.
Karine Andrjuškevitšjute - Kõrgharidus
Koolieelses lasteasutuses töötamise kogemus ja haridustöötajate koolitamise kogemus.
Content:
Teema |
Maht |
Õppejõud |
1. Alushariduse riiklik õppekava
Õpikäsitus - mida tähendab nüüdisaegne õpikäsitus? Mis on õppimine?
Lapse üldoskuste areng (mängu-, tunnetus- ja õpioskused, sotsiaalsed ja eneseregulatsiooni oskused)
Valdkonnade lõiming
Lapse arengust lähtuv õppe- ja kasvatustöö |
7 |
Marge Kimmel |
2. Mäng kui õppimise toetaja
Loovus kui õppimise toetaja |
7 |
Kairi Ennok |
3. Haridustehnoloogia kui õppimise toetaja
Valdkond Muusika lõiming teiste valdkondadega |
8 |
Marju Järvpõld, Vieno Rjabova |
4. Õpi- ja kasvukeskkonna kujundamine Eesti kultuuritraditsioonide väärtustamise kaudu |
7 |
Terje Puistaja |
5. Meeskonnatöö õpetaja- abiõpetaja-lapsevanem. Sotsiaalsed suhted rühmas
Kultuurierinevused rühmaruumis
Pedagoogiline dokumenteerimine |
8 |
Egle Säre, Leila Janno |
6. Kuidas keskkond toetab lapse õppimist?
Lapse õpi-ja kasvukeskkond (last ümbritsev vaimne, sotsiaalne, füüsiline ja digikeskkonna kooslus)
Lasteaia külastus
Õpetaja abistava töötaja roll
Õppimine väljaspool rühmaruumi
Õuesõppe praktilised näited |
8 |
Tiina Kivisalu, Evelin Laugus, Karine Andrjuškevitšjute |
7. Iseseisev töö "Õppemängu koostamine ja analüüs" |
25 |
Marge Kimmel, Kairi Ennok |
8. Oma mängu (mänguline tegevus) esitlus ja refleksioon |
8 |
Marge Kimmel, Kairi Ennok |
Hinnainfo:
Koolitust rahastatakse Euroopa Sotsiaalfondi tegevusest "Täiskasvanuhariduse arendamine ja mitteformaalsete õppimisvõimaluste pakkumine" (ESF VÕTI).
Kursuse hind on 689 eurot ja see tasutakse kursuse lõpetaja eest ESF VÕTI vahenditest.
Toimumiskoha info:
Tartu linn Tartu Ülikooli haridusteaduste instituut (Jakobi 5, Tartu)
Õppekeskkonna kirjeldus:
Õppetöö toimub koolituse läbiviimiseks sobivates õpperuumides, mis on varustatud vajaliku õppetehnikaga ja vastavad tervisekaitse- ja ohutusnõuetele.
Toimumise ajakava ja lisainfo:
Kursus toimub kuupäevadel:
23.09
24.09
15.10
16.10
4.11
5.11
24.11
Nõuded lõpetamiseks:
Kursuse õpiväljundite saavutamine, osalemine õppes vähemalt 70% õppetöös ja iseseisvate ülesannete arvestuslik sooritamine.
Õpiväljundite saavutatuse hindamise viis:
Eristamata (arv, m.arv, mi)
Hindamismeetodid:
Vastavalt juhendile iseseisvate individuaalsete ülesannete arvestuslik sooritamine:
- ühe mängu (mängulise tegevuse) koostamine, läbimängimine ja analüüs ning esitlemine;
- ühe kaasõppija mängu tagasisidestamine;
- koolieelses lasteasutuses toimunud tegevuse vaatluse analüüs;
- eneserefleksioon lähtudes õpetajat abistava töötaja rollidest.
Hindamiskriteeriumid:
Vastavalt nõuetele esitatud iseseisvad tööd
Väljastatav dokument:
tunnistus
Registreerimise lisainfo:
Registreerumisel palun lisage kindlasti oma töökoht ja amet ning lahtris "Täiendav info või küsimused seoses koolitusel osalemisega" selgitage paari lausega oma motivatsiooni kursusel osalemiseks (max kuni 1000 tähemärki). Juhime tähelepanu, et registreerumine ei taga automaatselt kohta koolitusel. Osalejad valitakse välja motivatsioonikirjade alusel ja teile saadetakse eraldi kinnitus, et olete koolitusele vastu võetud. Motivatsioonikirja puudumisel pääseb koolitusele vaid juhul, kui sinna jääb vabu kohti.
Kursuse hind on 689 eurot ja see tasutakse kursuse lõpetaja eest nt ESF VÕTI vahenditest.
Tulenevalt rahastusreeglitest edastatakse tasuta kursustel osalejate andmed Statistikaametile, kellel on õigus küsida 6 kuud peale kursuse lõppu tagasiside saamiseks täiendavaid küsimusi e-posti või telefoni teel.
Registreerudes koolitusele
- annate loa oma andmete edastamiseks Statistikaametile;
- kinnitate, et kuulute sihtrühma ning osalete koolitusel selle läbimiseks nõutud mahus (väljavõte lõpetamise tingimustest);
- kinnitate, et olete teadlik ja nõustute, et kursusest loobumisest mitteteatamisel või kursuse katkestamisel on ülikoolil õigus teilt nõuda hüvitist kursuse hinna ulatuses vastavalt ülikooli täiendusõppe õppetasu kehtestamise, arveldamise ja õppetasust vabastamise korras sätestatule (kättesaadav veebilehel: https://ut.ee/et/oigusaktid).
Registreerumise tähtaeg:
22.09.2025
Täiendav info:
Anu Redi, anu.redi@ut.ee, +372 +372 737 6457
Programmi kood:
SVHI.TK.688