Autor:
Maarja Roosi

Enlighti õpetamise ja õppimise konverentsil kohtusid rahvusvahelised spetsialistid

7.–9. oktoobrini toimus Tartu Ülikoolis Enlighti õpetamise ja õppimise konverents, mille teema oli innovatsioon ja loovus kõrghariduses. Konverents tõi Tartusse õppimise ja õpetamise spetsialistid ja huvilised kõikidest Enlighti ülikoolidest. 
 
Konverentsi ettekanded, posteresitlused ja töötoad kajastasid hästi seda, kuidas loovust kasutada ning seda õpetamisel ja õppimisel toetada kõigis valdkondades alates meditsiinist kuni matemaatikani. Lisaks Tartu Ülikooli õppejõududele esines konverentsil ka teisi asjatundjaid üle kogu maailma. Peaesinejad olid Häme Rakenduskõrgkooli teadur Laura-Maija Hero ning Tartu Ülikooli arvutusliku neuroteaduse ja tehisintellekti kaasprofessor Jaan Aru. 
 
Konverentsi ühe peakorraldaja, Tartu Ülikooli kõrgkoolipedagoogika kaasprofessori Mari Karmi sõnul võimaldas konverents jagada kogemusi, ideid, lahendusi ja uusi tööviise. Seda kõike saatsid rõõm ja ühine eesmärk – üliõpilaste õppimine. „Hoolimata valdkondade erinevustest on ideed hõlpsasti jagatavad ja rakendatavad. Meeliülendav oli kogeda avastamisrõõmu, kui leiti, et siit-sealt saab mõtteid üle võtta ja neid ka oma aines kasutada,“ leidis ta. Karm lisas, et konverentsi keskkond toetas koostöist õppimist ja aktiivset kaasamist. 
 
Göttingeni Ülikooli projektikoordinaator ja doktorant Philipp Freyer korraldas ise töötuba ja osales ka teiste omades. Konverentsilt võttis ta kaasa töötoas osalenute väärtusliku tagasiside ning nõuanded selle kohta, kuidas edendada hariduses uuenduslikke lähenemisviise nii, et kõik pooled sellest kasu saaksid. Ühtlasi pakkusid Freyerile elamuse ka üliõpilaste esitletud algatused. „Osalesin Groningeni Ülikooli üliõpilase arendatud mängus, milles arutati lugupidaval moel mitmekesisuse, võrdsuse ja kaasamise küsimusi ning anti võimalus astuda üliõpilase kingadesse,“ rääkis ta.
 
Göttingeni Ülikooli projektikoordinaator Silvia Hlavinková hindas kõrgelt Laura-Maija Hero ettekannet, mis pani teda varasemast enam mõtlema avatusele ja innovatsioonile. Samuti kiitis ta posteresitlusi ja kaasõppejõudude kogemuslugusid. „Võtan siit kaasa lootuse, et haridus saab olla parem, kaasavam, praktilisem ja erialadevahelisem ning tugineda rohkem pädevusele ja teadusele. Oleme juba sinnapoole teel, ja mitte ainult kergemini arendatavates valdkondades nagu sotsiaal- ja humanitaarteadused, vaid ka farmakoloogias ja meditsiinis,“ sõnas ta. 
 
Konverentsil anti üle ka Enlighti õpetamise ja õppimise auhind. Sellega tunnustatakse õppeaineid, mis seostuvad võrgustiku õppimist ja õpetamist puudutavate eesmärkidega ning toetavad üliõpilase innovatsiooni ja loovust. Sel aastal said esikoha Bratislava Comeniuse Ülikooli esindajad Slovakkia poliitikakujundamise kursuse „Policy making in Slovakia“ eest. Kaasprofessor Daniel Klimovský välja töötatud praktilisel probleemõppekursusel keskendutakse kriitilisele mõtlemisele, loomingulisusele ja uuendusmeelsusele. Teise koha pälvis Galway Ülikooli võrdsuse ja kestlikkuse teemaline kursus „Equity and Sustainability Transition“ ja kolmanda koha Baskimaa Ülikooli kultuuride ühendamise kursus „Connecting Cultures: Sustainability, Travel, Translation & Migration. Tartu Ülikoolist kandideeris auhinnale Ulrich Norbisrathi meeskonna kursus „The Internet of Things. 
 
Konverentsil anti esimest korda üle ka kestlikkuse ja kaasamise auhinnad üliõpilaste algatuste eest. Kestlikkuse auhinna esimese preemia sai Göttingeni Ülikooli tudeng Jonas Luckhardt jalgrattasõidu rahvahääletuse eest ülikooli rattataristu parendamiseks. Teise preemia sai Galway Ülikooli üliõpilane Molly Hickey taaskasutuse moeprojekti ja kolmanda preemia Uppsala Ülikooli tudeng Emmy Sköld rohelise nädala korraldamise eest. Kaasamise auhinna esimese preemia pälvis Genti Ülikooli tudeng Gaëlle Leon oma algatusega, milles keskendus liikumispuudega inimeste haridusvõimalustele. Teise preemia sai Galway Ülikooli Palestiina solidaarsuse ühing, kes seisab oma projektiga Palestiina rahva vabaduse ja õigluse eest. Kolmandat kohta jagasid Baskimaa Ülikooli tudeng Iker Callado projektiga IkasLagun, mille eesmärgiks on pakkuda võrdseid haridusvõimalusi pereta lastele, ja Groningeni Ülikooli üliõpilane Adham Alaa Ibrahim El-Dabaa Ahmed ramadaani tutvustava ürituse korraldamise eest. 
 
Konverentsi avatseremoonia, auhinnatseremoonia ja ettekanded on järelvaadatavad Enlighti YouTube’i kanalil
 
Järgmine õpetamise ja õppimise konverents toimub 2025. aastal Uppsalas. Loe rohkem konverentsi ja Enlighti võrgustiku kohta. 
Kas leidsite vajaliku informatsiooni? *
Aitäh tagasiside eest!
pilt kus kaks tudengit vaatavad kaamerasse raamatukogus

Kuidas kujundada õppimisest püsiv harjumus?

Robert Valner kaitseb doktoritööd „Design of TeMoto, a software framework for dependable, adaptive, and collaborative autonomous robots“

04. detsembril kell 13.15 kaitseb Robert Valner füüsikalise infotehnoloogia erialal doktoritööd „Design of TeMoto, a Software Framework for Dependable, Adaptive, and Collaborative Autonomous Robots“
Cooperation

Tartu Ülikooli saatis Enlighti ühisprojektide taotlusvoorus edu