Erivajadustega üliõpilastena mõistetakse Tartu Ülikooli üliõpilasi, kelle füüsiline või vaimsest tervisest tulenev erivajadus toob kaasa vajaduse teha kohandusi ainekorralduses või õpikeskkonnas, et tagada igale õppijale võimalus maksimaalseks osaluseks õppeprotsessis ja individuaalseks arenguks.
Nõustamiskeskus on koostanud erivajadustega üliõpilaste toetamise juhendi, mille eesmärgiks on anda õppejõududele vajalikud teadmised erinevatest erivajadustest ning soovitused, kas ja milliseid kohandusi võiks neile pakkuda. Vaata juhendit.
Kohanduste tegemise protsess ning soovitused on kirja pandud Nõustamiskeskuse poolt koostatud infovoldikusse. Vaata infovoldikut
Kui teil tekib küsimusi seoses soovituslike kohanduste kirjaga, siis palun pöörduge kirja saatnud erivajadustega üliõpilaste nõustaja poole.
Erivajadusega üliõpilaste toetamiseks pakub Tartu Ülikool tugiteenuseid, mille eesmärk on toetada erivajadusega üliõpilaste iseseisvat toimetulekut, sotsiaalset lõimumist ja võrdseid võimalusi ning soodustada tõhusat kaasatust õppetöösse.
Millega arvestada, kui õppijate hulgas on erivajadusega üliõpilane?
Euroopa Liidu Euroopa Sotsiaalfondist toetatud programmi Primus kaasabil on valminud kuus erivajadusega üliõpilaste õpetamist käsitlevat lühifilmi.
Erivajadusega õppija: aspergeri sündroom (tõlge eesti viipekeelde)
Erivajadusega õppija: nägemispuue (tõlge eesti viipekeelde)
Erivajadusega õppija: kroonilised haigused (tõlge eesti viipekeelde)
Erivajadusega õppija: kuulmispuue (tõlge eesti viipekeelde)
Erivajadusega õppija: liikumispuue (tõlge eesti viipekeelde)
Erivajadusega õppija: psüühikahäire (tõlge eesti viipekeelde)