Kursuse õpiväljundid:
Täiendusõppeprogrammi läbinud õppija:
- väärtustab koostöist tegutsemist lapse arengu hindamisel ja toetamisel; mõistab enda rolli koostöövõrgustikus;
- oskab koostöös kolleegidega hinnata lapse arengut ning analüüsida ja kirjeldada saadud tulemusi lapse individuaalse arengu jälgimise kaardil;
- oskab rakendada ja analüüsida koostöist õpetamist lasteaiarühmas; teadvustab eel- ja järeltöö olulisust;
- teab, millistel juhtudel ja kuidas meeskonnatööna rakendatakse lasteaias individuaalset arenduskava
Õpingute alustamise tingimused:
Lasteaiaõpetajad ja -tugispetsialistid, kellel on kvalifikatsiooninõuded täidetud.
Õppejõud:
Pille Häidkind - PhD (pedagoogika)
Pille Nelis - MA
Content:
Teema |
Maht |
Õppejõud |
1. Kaasava hariduse olemus ja sellest tulenev vajadus koostööks
Koostöö olemus ja koostöövõrgustik lapse arengu toetamisel
Meeskonnatöö koordineerimine (TUKO roll)
Õpetaja ja tugispetsialisti kutsekompetentsid
Õppekava valdkonnad, millega lasteaias tegeletakse
Koostöö õpetaja ja tugispetsialistide vahel (lasteaia õppekava)
Kaasava haridusega seotud hoiakud
Töökorraldus: kattuv tööaeg ning töövormid
Hindamise meetodid ja vahendid
Lapse arengu kirjeldamine ja analüüs
Koostöine lapse arengu hindamine (lapse individuaalse arengu jälgimise kaart)
Koostöise õpetamise kuus mudelit
Eel- ja järeltöö koostöisel õpetamisel
Individuaalne arenduskava |
42 |
Pille Häidkind, Pille Nelis |
2. Iseseisvad tööd. |
23 |
Pille Häidkind, Pille Nelis |
Hinnainfo:
Tegevust Haridus- ja noortevaldkonna töötajate esma- ja täiendusõpe ning järelkasv kaasrahastab Euroopa Liit
Toimumiskoha info:
Tartu linn Tartu Ülikooli õppehoonetes
Õppekeskkonna kirjeldus:
Õppetöö toimub koolituse läbiviimiseks sobivates õpperuumides, mis on varustatud vajaliku õppetehnikaga ja vastavad tervisekaitse- ja ohutusnõuetele.
Toimumise ajakava ja lisainfo:
Koolituse kuupäevad: 22.-23.09; 27.-28.10; 17.-18.11; 5.12 2025
Nõuded lõpetamiseks:
Osalemine kontaktõppes vähemalt 36 tunni ulatuses, õppija poolt valitud kaks iseseisvat tööd vastavad iseseisvate tööde nõuetele.
Õpiväljundite saavutatuse hindamise viis:
Eristamata (arv, m.arv, mi)
Hindamismeetodid:
Lühiseminarid, arutelud, rühmatööd, praktiliste ülesannete täitmine õppepäevade vahelisel ajal lasteaias, praktiliste ülesannete täitmise üle reflekteerimine, õppematerjali iseseisev lugemine.
Hindamiskriteeriumid:
Hindamine toimub sõnalise hindamisskaala alusel arvestatud/mittearvestatud.
Väljastatav dokument:
tunnistus
Registreerumise tähtaeg:
22.09.2025
Täiendav info:
Maiki Hint, maiki.hint@ut.ee, +372 +372 737 6449
Programmi kood:
SVHI.TK.748