Kursuse õpiväljundid:
Kursuse läbinu:
- mõistab, kuidas oma juhendamisstiiliga kujundada motivatsioonilist keskkonda instrumendiõppes;
- tunneb esinemisärevuse tekkimise mehhanisme ja oskab õpikeskkonda sellest lähtuvalt kujundada;
- tunneb eesmärkide seadmise tehnikaid, mis toetavad muusikaõpilaste pikaajalist arengut ning oskab õpetada seda ka juhendatavatele;
- oskab aidata õpilastel mõista ja analüüsida edu ja ebaedu põhjuseid, pakkudes selget ja arendavat tagasisidet;
- omab teadmisi, kuidas suunata lapsevanemaid looma toetavat ja motiveerivat keskkonda nii kodus kui esinemiste ajal.
Õpiväljundid pakuvad instrumendiõpetajatele terviklikku arusaama motivatsioonikeskkonna loomise, õpilaste arengu ja esinemisärevuse minimeerimise võimalustest.
Õppejõud:
Kädy Plaas-Kala - Kädy Plaas-Kala (sopran) on pälvinud tunnustust nii kontserdi- kui ka ooperilaval. Hinnatud solistina esineb ta vokaalsümfoonilistes suurvormides ning teeb koostööd mitmete interpreetide ja ansamblitega nii Eestis kui ka välismaal. Kädy ulatuslik repertuaar hõlmab muusikat varabarokist kuni kaasajani. Kädy on pälvinud Eesti Kultuurkapitali helikunsti sihtkapitali aastapreemia (2006), Marje ja Kuldar Singi nimelise noore laulja preemia (2007), Lili Kaelase muusikafondi stipendiumi (2007) ning ta on Eesti Kultuurkapitali interpreedi stipendiumi laureaat (2008). 2017. aastal valiti ta teatri aastaauhindade nominantide hulka vokaalselt nõudliku partii kõrgetasemelise esituse eest Austria helilooja Georg Friedrich Haasi monodraamas „Atthis“ festivalil Afekt.
Lisaks interpreedi tööle on Kädy Tallinna Muusika- ja Balletikooli klassikalise laulu juhtõpetaja. Veelgi enam, alates 2023 aastast õpib Kädy Tartu Ülikooli magistrantuuris spordi- ja soorituspsühholoogiat.
Content:
Teema |
Maht |
Õppejõud |
1. Kust tuleb sisemine motivatsioon.
Millest sõltub edu ja ebaedu.
Juhendaja juhtimisstiili mõju sisemisele motivatsioonile ning kuidas see on seotud esinemisärevusega.
Kuidas õpetada eesmärkide seadmist nii, et need päriselt ka saaksid täidetud.
Kuidas toetada järjepidevust.
Kuidas kaasata lapsevanemaid õppeprotsessi selliselt, et nende tegevus ei põhjustaks motivatsiooni langust. |
6 |
Kädy Plaas-Kala |
Toimumiskoha info:
Tallinn Tartu Ülikooli Tallinna esindus, Teatri väljak 3-309, 10143 Tallinn (3. korrus)
Õppekeskkonna kirjeldus:
Õppetöö toimub koolituse läbiviimiseks sobivates õpperuumides, mis on varustatud vajaliku õppetehnikaga ja vastavad tervisekaitse- ja ohutusnõuetele.
Toimumise ajakava ja lisainfo:
Koolitus toimub 10.01.2025 kell 10.00-15.45. Koolitus jaguneb interaktiivse loengu osaks (4 akadeemilist tundi) ja praktikumiks (2 akadeemilist tundi), mille käigus saab proovida õpitu rakendamist ning analüüsida mõningaid juhtumeid instrumendiõppes. Oluline osa on ühisel arutelul.
Ajakava:
10:00-11:30 interaktiivne loeng
11:30-12:30 lõuna
12:30-14:00 interaktiivne loeng
14:00-14:15 paus
14:15-15:45 praktikum
Motivatsiooni kujundamine muusikahariduses
Suur osa instrumendiõpetajatest on puutunud kokku olukorraga, kus lapse motivatsioon muusikaõpingute jooksul langeb, mis halvimal juhul viib muusikaõpingutest loobumiseni. Kursuse eesmärk on pakkuda instrumendiõpetajale psühholoogilisi oskusi mõjutamaks õpilase harjutamise järjepidevust. Kursuse käigus saab teada, kuidas õpetada lastele ja noortele rutiinse harjutamise mõtestamist, eriti tingimustes, kus välised ootused tulemustele on väga kõrged. Samuti arutame, kuidas kujundada õpiruumi selliselt, mis aitaks luua muusikaõppeks inspireerivat ja motiveerivat keskkonda ning kuidas kaasata lapsevanemaid muusikaharidusse selliselt, et nendepoolne tegevus toetaks lapse motivatsiooni muusikaõppes.
Nõuded lõpetamiseks:
Osalemine loengutes ja praktikumis
Õpiväljundite saavutatuse hindamise viis:
Eristamata (arv, m.arv, mi)
Hindamismeetodid:
Teadmisi ja oskusi hinnatakse tulemusega "arvestatud" / "mittearvestatud".
Hindamiskriteeriumid:
Osalemine loengutes ja praktikumis
Väljastatav dokument:
tunnistus
Tulumaksutagastus füüsilisest isikust maksjale:
Ei
Registreerumise tähtaeg:
05.01.2025
Täiendav info:
Inge Tera, inge.tera@ut.ee, +372 737 4829
Programmi kood:
SVPH.TK.164