Ühiskondlik pädevus loovates linnades: Kuidas digitaalsed uuendused aitavad kaasa kestvatele demokraatiatele

-

Toimumise aeg
Maht
3 EAP (78 tundi)
Õppetöö vorm
põimõpe
Toimumiskoht
Mujal
Hind
700 EUR
Õppejõud
Mihkel Solvak
Svetlana Bogomolova
Toomas Hendrik Ilves
Bogdan Romanov
Vincentius Martinus Franciscus Homburg
David Dueñas Cid
Logan Emily Carmichael
Biao He
Stefan Dedovic
Art Alishani
Joep Crompvoets
Jan Kleiner
Õppekava rühm
Poliitikateadus ja kodanikuõpetus
Õppekeel
Inglise
Eesmärk:
Kursus võimaldab osalistel saada sissevaade ühesse väidetavalt kõige maailma kõige arenenumasse digitaalsesse ühiskonda ning tudengid saavad seeläbi uurida ja õppida digitaalajastu valitsemise teooriate kõrval ka selle esinemist päriselu kontekstis. Üliõpilased lahendavad kursuse käigus e-valitsemise reaalseid probleeme (Tartu linna näitel) ning esitavad oma uurimistöö tulemused visuaalses keeles (graafilised animatsiooni vormis) ning lühikesse kirjaliku kokkuvõttena.
Sihtrühm:
Edasijõudnud bakalaureuse- või magistritaseme üliõpilased, kellel on sotsiaalteaduste või humanitaarteaduste taust, teadmised ja tõestatud kvantitatiivsete ja/või kvalitatiivsete andmete kogumise ja analüüsi oskused.
Kursuse õpiväljundid:
Pärast kursuse läbimist oskavad osalejad:
-selgitada digitaalse ajastu valitsemise põhimõisteid ja arutluskäike ning digitaalse demokraatia mudeleid;
-kavandada ja viia läbi uurimisprojekte, mis keskenduvad sellele, kuidas kodanikud (erinevates rollides) kogevad digitaalset valitsemist ja digitaalset demokraatiat;
-esitada uurimistulemusi, kasutades lugude jutustamise ja audiovisuaalseid tehnikaid.
Õppejõud:
Mihkel Solvak - Mihkel Solvak TÜ tehnoloogiauuringute kaasprofessor.
Svetlana Bogomolova - lektor, meedia disaini osakond, Kõrgem Kunstikool Pallas
Toomas Hendrik Ilves - digiajastu demokraatia külalisprofessor.
Bogdan Romanov - Johan Skytte poliitikauuringute instituudi doktorikandidaat ja nooremteadur e-valitsemise alal Tartu Ülikoolis.
Vincentius Martinus Franciscus Homburg - Vincent Homburg on e-valitsemise professor.
David Dueñas Cid - Kaasprofessor, juhtimine digitaalses ja võrgustunud ühiskonnas.
Logan Emily Carmichael - Johan Skytte poliitikauuringute instituudi doktorikandidaat ja nooremteadur e-valitsemise alal Tartu Ülikoolis.
Biao He - Johan Skytte poliitikauuringute instituudi doktorikandidaat ja nooremteadur e-valitsemise alal Tartu Ülikoolis.
Stefan Dedovic - Johan Skytte poliitikauuringute instituudi doktorikandidaat ja nooremteadur e-valitsemise alal Tartu Ülikoolis.
Art Alishani - Johan Skytte poliitikauuringute instituudi doktorikandidaat ja nooremteadur e-valitsemise alal Tartu Ülikoolis.
Joep Crompvoets - Joep Crompvoets on avaliku sektori infojuhtimise professor ja e-valitsemise, digivalitsemise ja avaliku sektori innovatsiooni vanemteadur.
Jan Kleiner - Jan Kleiner on kaasprofessor Masaryki Ülikoolis.
Content:
Teema Maht Õppejõud
1. e-valitsemise ajalugu ja Eesti kontekst
Kohtumine Tartu Linnavalitsusega: kuidas saaks Tartu veelgi nutikamaks linnaks
11 Vincentius Martinus Franciscus Homburg
2. Digitaalajastu valitsemine
Loeng ja töötuba visuaalsete sõnumite edastamise viiside kohta
Kohtumine president Toomas Hendrik Ilvesega, Eesti digitaalse siirde ühe alusepanijaga
11 Toomas Hendrik Ilves, Joep Crompvoets
3. Kuidas analüüsida kvalitatiivseid andmeid
Elektrooniliste teenuste osutamise mitmekesisuse väljakutsed
Digitaalsed kodaniku-riigi suhted
11 Vincentius Martinus Franciscus Homburg, Biao He, Art Alishani
4. E-valimiste mõju Eestis
Internetiturvalisusest - Eesti näitel
Rahvusvahelised kogemused e-valimistega mittedemokraatlikus kontekstis
Loomingulised jutustamisviisid
11 Mihkel Solvak, Svetlana Bogomolova, Bogdan Romanov, Logan Emily Carmichael
5. Õppevisiit Tallinnasse - e-Estonia, Nortal, Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium 12 Vincentius Martinus Franciscus Homburg
6. Tehisaru roll e-valitsemises
Digitaalsed teenused Euroopas
Esialgsete lõputöö uurmistulemuste ettekanded tudengitelt
11 Mihkel Solvak, Stefan Dedovic, Jan Kleiner
7. E-teenused ja kodanike usaldus
Teadusuuringute väärtus ja mõju
Kursuse lõputööde ettekanded
11 David Dueñas Cid

Hinnainfo:
Kursus on tasuta BIP programmi või teiste stipendiumide saajatele.
Toimumiskoha info:
Harju maakond
Õppekeskkonna kirjeldus:
Õppetöö toimub koolituse läbiviimiseks sobivates õpperuumides, mis on varustatud vajaliku õppetehnikaga ja vastavad tervisekaitse- ja ohutusnõuetele.
Toimumise ajakava ja lisainfo:
Suvekursus annab osalejatele ülevaate digitaalse ajastu valitsemise ja digitaalsete demokraatlike uuenduste teemade ringist, keskendudes eelkõige sellele, kuidas digitaalseid uuendusi saab kasutada avaliku halduse protsessides kodanikupädevuse arendamiseks ning kasutamiseks.

Suvekursuse kohapealse osa jooksul tutvuvad tudengid valdkonna peamiste teoreetiliste põhialustega ning Tartu linnas esinevate avaliku halduse ja demokraatia väljakutsetega. Viimastega seoses koostatakse kursuse raames väikesemahuline uurimisprojekt, otsides Tartu linna poolt tuvastatud väljakutsetele lahendusi. Külalisloengud ja ettekanded võimaldavad osalejatel tutvuda e-valitsemise valdkonna kõige uuemate teadusalgatuste ja -tulemustega ning koguda ja analüüsiga teavet (digitaalse) valitsemise ja demokraatia väljakutsete kohta Tartu linnas. Samuti toimub programmi raames õppereis Tallinnasse ning kohtumine endise presidendi Toomas Hendrik Ilvesega. Suvekursuse lõputöös kasutavad tudengid uurimistulemuste esitlemiseks audiovisuaalseid tehnikaid.
Nõuded lõpetamiseks:
Animeeritud video (80%) ja memo (20%) hindamine toimub meeskonna ja Tartu linna esindajate poolt.
Õpiväljundite saavutatuse hindamise viis:
Eristav (A, B, C, D, E, F, mi)
Hindamismeetodid:
Hindamismeetod koosneb järgmistest osadest:
-animeeritud esitlus (80%, kursuse läbimiseks minimaalne hinne E)
-soovitustega memo (20%, kursuse läbimiseks minimaalne hinne E)
Hindamiskriteeriumid:
Animated presentation will be evaluated according to the following criteria: F – no animation submitted E – static and PowerPoint-like presentation of research findings, no storytelling techniques used D – static presentation of research findings with some storytelling techniques being used C – adequate animation with some storytelling techniques being used; B – persuasive and compelling animation with storytelling techniques A – persuasive and compelling animation using storytelling techniques, rich and creative animation of challenge and its solutions Memo with recommendations will be evaluated according to the following criteria: F – no submitted E –no or few (poorly drafted) recommendations D - few (poorly drafted) recommendations, addressing specific (policy) actors C – specific recommendations addressing specific (policy) actors and time frames; B –specific recommendations addressing specific (policy) actors and time frames but lacking focus on impact and relevance A –specific impactful and feasible recommendations addressing specific policy actors, resources, time frames
Väljastatav dokument:
tunnistus
Tulumaksutagastus füüsilisest isikust maksjale:
Ei
Täiendav info:
Kerli Klock, kerli.klock@ut.ee, +372 +372 737 5937
Programmi kood:
SVJS.TK.069
Täiendusõppe üldinfo:
Elukestva õppe keskus
Ülikooli 18, Tartu, 50090
+372 737 6213

Samas õppevaldkonnas on algamas veel


Toimumise aeg: 29.08.2024 - 29.08.2024 Maht: 0.5 EAP (12 tundi) Õppetöö vorm: põimõpe Keel: Eesti

Toimumise aeg: 28.07.2024 - 11.08.2024 Maht: 3 EAP (78 tundi) Õppetöö vorm: lähiõpe Keel: Inglise

Toimumise aeg: 22.08.2024 - 22.08.2024 Maht: 0.25 EAP (6 tundi) Õppetöö vorm: lähiõpe Keel: Eesti

Toimumise aeg: 28.08.2024 - 28.08.2024 Maht: 0.25 EAP (6 tundi) Õppetöö vorm: lähiõpe Keel: Eesti

Toimumise aeg: 02.09.2024 - 28.09.2024 Maht: 2 EAP (52 tundi) Õppetöö vorm: veebiõpe Keel: Inglise
#täiendusõpe
Lähiajal algavad koolitused.
06.10.2021
#täiendusõpe
Vaata 22. aprillil üle veebi Tartu Ülikooli väärikate ülikooli 15. tegutsemisaasta konverentsi.
10.04.2024
#rahvusvaheline #täiendusõpe
Erasmus+ Euroopa-sisese õpirände eesmärk on toetada kõigi kõrgkooli töötajate professionaalset arengut välismaal õpetamise või koolituste abil.
22.01.2024
#tudengile #kooliõpilasele #õppimine #täiendusõpe #esmakursuslane
Teadvelolek on kunst olla käesolevas hetkes koos lahke ja uudishimuliku tähelepanuga. Sa pöörad tahtlikult, praeguses hetkes ja hinnanguvabalt tähelepanu oma mõtetele, tunnetele ning käitumisele
27.11.2023