Innovatsiooni ja tehnoloogia juhtimise õppekava keskmes on juhtimine, innovatsioon, digitaliseerimine ja infotehnoloogia (IT). Sa õpid, kuidas rakendada info- ja kommunikatsioonitehnoloogia (IKT) lahendusi ettevõtte juhtimisprotsessides ning aidata sel viisil luua ettevõttele lisandväärtust.
Kaks aastat, kaks diplomit ja rahvusvaheline kogemus. Ühisõppekava koos Genti Ülikooliga Belgias
Ühisõppekava alusel õppivad magistrandid saavad lõpetamisel kaks diplomit: ühe Tartu Ülikoolist ja teise Genti Ülikoolist Belgias. Innovatsiooni ja tehnoloogia juhtimise õpingute jooksul on sul ainulaadne võimalus jagada oma elu kahe riigi vahel.
Õppekava toetab rahvusvahelise kogemuse omandamist, sest sa õpid koos Genti Ülikooli tudengitega ja osaled mõlema ülikooli loengutes. Samuti võib sulle olla magistritöö kirjutamisel juhendaja toeks nii Tartust kui ka Gentist.
„Innovatsiooni ja tehnoloogia juhtimise õppekava ühendab äri ja IT. Õpingute jooksul läbivad tudengid kursusi, mis valmistavad neid ette karjääriks juhtivates Eesti ja rahvusvahelistes ettevõtetes. Nad sooritavad praktika pankades ja teistes ettevõtetes nii Eestis kui ka välismaal. Praktika saab läbida ka Erasmuse programmi toel.
Innovatsiooni ja tehnoloogia juhtimise õppekava läbinud leiavad kergesti töökoha suurettevõtetes, nagu Bolt, TransferWise, Nordea Bank ja Swedbank, aga ka rahvusvahelistes ettevõtetes. Osa meie vilistlasi on astunud doktoriõppesse ja ehitab nüüd edukalt üles säravat akadeemilist karjääri.“
Mul on hea meel näha, et Tartu Ülikool, minu alma mater, on loonud innovatsiooni ja tehnoloogia juhtimise magistriõppekava. See on „IKT-pluss“, mis õpetab tehnoloogiat ja selle edukat rakendamist ärikeskkonnas.
Tänapäeval on digioskused hädavajalikud, et ühiskonnas ja tööturul edasi liikuda. Kaasaegses keskkonnas on vajadus info- ja kommunikatsioonitehnoloogia oskuste järele. Programmeerijad, tarkvaraarendajad ja digitaalsete lahenduste spetsialistid soovivad alustada oma tehnoloogiaettevõttega.
See õppekava viib digioskused järgmisele tasemele: teemadeks on juhtimine ja innovatsiooni kasutamine, mis on vajalik nii suurte kui ka väikeste tulevikus konkurentsivõimeliste ettevõtete loomiseks.
Euroopa ühtse digitaalse turu ülesehitamisel tuleb digitaaltehnoloogia täielikult integreerida tööstusse, ettevõtlusse ja avalikesse teenustesse. See rahvusvaheline õppekava arendab ja toetab tulevasi innovatsiooni- ja IKT-juhte nii Eestis kui ka väljaspool seda.
Ühisõppekava koostöös Genti Ülikooliga
Genti Ülikool (Belgia) ja Tartu Ülikool on loonud ühise magistriõppekava. Õppima saab esimest korda tulla õppeaastal 2024/2025.
Sul on võimalik omandada soovi korral kaks akrediteeritud kraadi, üks kummastki ülikoolist.
Innovatsiooni ja tehnoloogia juhtimise õppekaval on valida kahe õppesuuna vahel.
I Innovatsioon ja digitaalne juhtimine – õpid kaks õppeaastat Tartu Ülikoolis. Sul on võimalus (kuid mitte kohustus) õppida ka välismaal mõne vahetusprogrammi raames. Sellel õppesuunal keskendud IKT-lahenduste rakendamisele ettevõtte protsessides, et soodustada muutusi, kasvu ja lisandväärtuse loomist. Sa omandad oskused juhtida äri tänapäeva tingimustes, kohaneda kiiresti turu nõudmistega ning töötada nii füüsilises kui ka digitaalses ärikeskkonnas. Lõpetades saad Tartu Ülikooli diplomi.
II Ärianalüütika ettevõttele – esimese õppeaasta esimese semestri õpid Tartu Ülikoolis ja teise semestri Genti Ülikoolis. Teisel õppeaastal naased Tartu Ülikooli. Sa ei pea Genti Ülikoolis õppimise eest maksma õppetasu. Sellel õppesuunal valmistame ette tulevasi turuliidreid, kes on valmis tegema andmepõhiseid otsuseid ja looma ettevõtte arengustrateegiaid. Sa omandad ettevõtte juhtimise oskused, oskad analüüsida andmeid ja arendada uuenduslikke strateegiaid. Lõpetades saad kaks diplomit:
Üliõpilased valitakse programmi sisseastumisel. SAIS-s avalduse esitamisel märgi oma eelistatud eriala ja õppesuund: Tartu (I) või Tartu ja Gent (II). Isegi kui peaks juhtuma, et kandidaati ei võeta vastu tema eelistatud erialale (spetsialiseerumisele), siis võidakse teda ikkagi vastu võtta teisele erialale.
Genti Ülikool on üks Belgia juhtivaid ülikoole, mis kuulub maailma ülikoolide edetabeli esisajasse ja millel on rahvusvaheline AACSB-akrediteering.
Mida õpe sulle pakub?
Pärast õppekava edukat läbimist:
Ootame õppima programmeerijaid ja süsteemihaldureid, kes soovivad astuda karjääris järgmise sammu, omandades ka juhtimise, innovatsiooni ja ettevõtluse oskused. Samuti ootame neid, kellel on juba ettevõtluskogemus ja kes sooviksid teada rohkem IKT-lahenduste rakendamisest äriprotsessides.
Kandideerijal peab olema bakalaureusekraad või sellega samaväärne haridus majandus-, matemaatilistes või tehnoloogiateadustes (sealhulgas IT).
Õppimine Euroopas ainulaadses Delta õppe-, teadus- ja innovatsioonikeskuses Tartus soodustab erialadevahelist koostööd ning kokkupuudet ettevõtjate ja laiemalt ühiskonnaga. Üliõpilastele leidub siin muu hulgas rohkesti mugavaid ruume individuaal- ja rühmatööde tarvis.
Nii auditoorses kui ka iseseisvas õppes kasutame mitmekesiseid õppematerjale, näiteks virtuaalkeskkonda ja muid e-õppe võimalusi. Kuna õpperühmad on väiksed, tekib iga magistrandi kogemuste, oskuste ja ideede analüüsi põhjal ühtne teemakeskne tervik ning sünnivad vastastikku rikastavad arutelud.
Õppekorraldus võimaldab tavalisest aktiivsemat suhtlust ja isiklikumat lähenemist, mis tagab õppe tippkvaliteedi. Tänu sellele saad ülikoolist kaasa jagatud kogemuste rikkaliku pagasi.
Meil õpetavad nii Tartu Ülikooli tunnustatud õppejõud kui ka teiste Eesti ülikoolide õppejõud, ettevõtete majanduspraktikud ja külalisõppejõud välismaalt.
Inimesed
Image
| Juliia Trabskaia, innovatsiooni ja tehnoloogia juhtimise õppekava programmijuht |
Image
| Hakan Eratalay, ökonomeetria lektor, Luminori vanem-makromodelleerija |
Image
| Kadri Ukrainski, teadus- ja innovatsioonipoliitika professor |
Image
| Maryna Tverdostup, majandusteadlane, Viini Rahvusvaheliste Majandusuuringute Instituudi majandusteadlane, Tartu Ülikooli majanduse modelleerimise lektor |
Image
| Andres Võrk, ökonomeetria nooremlektor, Tartu Ülikooli IT mõju-uuringute keskuse (CITIS) analüütik |
Image
| Jaan Masso, rakendusökonomeetria kaasprofessor |
Image
| Maaja Vadi, juhtimise professor |
Image
| Mervi Raudsaar, õppetooli juhataja, ettevõtluse kaasprofessor |
Image
| Eduard Ševtšenko, infosüsteemide kaasprofessor |
Elchin Aghazada, majandusteaduse nooremteadur |
Õppimine on paindlik ja selle saab ühildada tööeluga.
Innovatsiooni- ja tehnoloogiamajandus valmistab sind tulevikuks ette, arendades sinu digitaalseid ja juhtimisalaseid pädevusi. Meie lõpetajad on pädevad töötama innovatsiooni- või protsessijuhina suurettevõttes, juurutama tippspetsialistina info- ja kommunikatsioonitehnoloogiat, et parendada ettevõtte juhtimisanalüüsi, ning rajama oma ettevõtte.
Et kõik tänapäevased teenuseid osutavad ettevõtted puutuvad kokku infotehnoloogiliste lahendustega, on su tööpõld lai. See ulatub nii avalikku kui ka erasektorisse ja nii väikestesse, keskmistesse kui ka suurettevõtetesse.
Lisaks on meie vilistlased asunud tööle ärikiirendites, inkubaatorites ja iduettevõtetes ning rakendanud ülikoolis loodud sidemeid ideede elluviimiseks oma ettevõttes.
Innovatsiooni ja tehnoloogia juhtimise õppekava pakkus IT ja äri ideaalset tasakaalu. Tartu Ülikool muutis minu elu täielikult. Just siin avastasin oma praeguse töövaldkonna, äriprotsesside juhtimise. Minu lemmikkursused olid tarkvaratoodete juhtimine, ärianalüüs ja äriprotsesside juhtimine. Soovitan innovatsiooni ja tehnoloogia juhtimise õppekava kõigile, kes otsivad õpet, mis ühendab IT ja ärivaldkonna teadmised.
Avalduste hindamisel arvutame välja sinu punktisumma ja koha pingereas. Arvestame
NB! Kui lõpetad eelmist õppeastet alles suvel, arvestame hindamisel avalduse esitamise ajaks saadud tulemusi. Tartu Ülikooli üliõpilaste tulemusi näeme otse ülikooli ÕIS-ist, teistest ülikoolist kandideerijatel tuleb SAIS-i avaldusele lisada õpitulemuste väljavõte, kus on kirjas kandideerimise ajaks läbitud ained ja tulemused. Väljavõte peab olema väljaandva ülikooli esindaja digiallkirjastatud.
Hindame kõiki osi saja punkti skaalal. Eri osade eest saadud punktid korrutatakse ettenähtud protsentuaalse osakaaluga. Saadud korrutised liidetakse kokku ja summa jagatakse sajaga. Pingeritta pääsemiseks vajalik väikseim kogusumma on 66 punkti. Loe lähemalt punktide arvutamise kohta.
tuleb esitada koos avaldusega SAISis hiljemalt 15. märtsil 2025
Motivatsioonikiri koosneb kahest osast: kirjalik osa (essee) ja videoülesvõte.
Motivatsioonikiri tuleb esitada koos avaldusega SAISis hiljemalt 15. märtsiks.
Motivatsioonikirja kirjeldus inglise keeles:
The motivation letter for the Innovation and Technology Management programme consists of two parts: a written part (essay) and a video recording.
1. Written part (essay)
The essay should be written in English, contain approximately 3000-3500 characters with spaces and contain following aspects.
1) Explanation on which innovation and/or technology topics are attractive for the student to write the master’s thesis. The applicant should propose a potential master’s thesis topic and
a) explain the research topic, including what is novel about it
b) motivate why it is interesting and important to study this topic
c) discuss how to explore this topic and what would be the methodology
2) Description on the innovation and/or technology career that the applicant would like to follow, which
a) explains what attracts the applicant in this career path
b) discusses how ITM programme would help to achieve this career goal
c) argues what would be the biggest challenges in achieving this career goal
2. Short video CV
The applicant should record a video of up to 3 minutes in length, where the applicant’s face is clearly visible, voice clearly audible. The video should be in the “pitch” format: thoroughly thought out, covering the catchiest attributes of the applicant. The video does not have to be done professionally – for example, it can be produced with a smartphone camera or webcam of the computer.
NB! The applicant must include a link to the video file in the motivation letter. When submitting the video link make sure the video can be accessed by anyone reading the motivation letter.
The video should address the following aspects:
a) highlights from the applicant's CV, including how the applicant’s background (previous studies and/or work experience) is related to ITM programme;
b) qualifications and job/entrepreneurial experience (if applicable) to help the student complete the studies in ITM programme and to achieve the career goal stated in the motivation letter;
c) if the student has programming knowledge in Python and/or R; has taken Statistics and Econometrics courses before, it is good to mention here;
d) which courses and topics from the ITM programme curriculum would support the career goal stated in the motivation letter.
Evaluation criteria for the motivation letter:
Hindame motivatsioonikirja saja punkti skaalal. Väikseim edasipääsemiseks vajalik punktide arv on 51.