„Meie magistriõppes saad teada, kuidas luua iga lapse ja õpilase jaoks selline õpikeskkond, et ta tunneks end õppides hästi, turvaliselt ja sisemiselt motiveeritult. Eesti tööturg vajab spetsialiste, kes on kursis haridusteaduse uuemate suundadega ja oskavad võtta Eesti hariduselus kasutusele parimad lahendused.“
Sa saad teadmised ja oskused erinevate vajadustega õppijate toetamise kohta. Tähelepanu all on õppija areng ja õppimise alused, õppija vajadused ning tema emotsionaalse ja sotsiaalse heaolu toetamine, samuti sel eesmärgil õpikeskkonna kohandamine. Lisaks keskendume õpetaja professionaalsele arengule ja teaduspõhisele õpetamisele.
Meil õpitakse sessioonidena, st loengud, seminarid ja praktikumid on Tartus kord kuus neljapäevast pühapäevani. Suure osa õppest moodustab üliõpilase iseseisev töö.
Õpe on üles ehitatud nii, et sa saaksid iseseisvate praktiliste ülesannete tegemiseks kasutada oma töökohta, kaasates sellega õppetöösse ka oma õppeasutuse ja andes panuse selle arengusse.
Õpingute lõpus sooritad lõpueksami, mis koosneb õpetaja portfoolio kaitsmisest ja tegevusuuringust.
Sa hakkad õppima haridusteaduste instituudi äsja renoveeritud tänapäevases õppehoones Tartu kesklinnas. Siin õpivad ka tulevased lasteaia- ja kooliõpetajad, eripedagoogid, logopeedid ning haridusuuendajad.
Meie üliõpilastel on võimalus astuda üliõpilas- ja erialaorganisatsioonide liikmeks, luua suhteid vilistlastega ning nautida Tartu tudengielu kogu selle rikkuses.
Magistrikraadi omandamisel saab lõpetaja 7. taseme vanemõpetaja kutse koos valitava kompetentsiga „Hariduslike erivajadustega õppija toetamine õppeprotsessis“. See kinnitab, et sa oskad toetada nüüdisaegses rühma- ja klassiruumis iga õppijat ning teha koostööd paljude osalistega, et tagada kõigile lastele õpitugi ja eduelamus. Selliste oskustega õpetajad on väga oodatud kõigis koolides ja lasteaedades üle Eesti.
sul on magistrikraad või sellele vastav kvalifikatsioon või 4-aastase nominaalajaga õpetajakoolituse õppekava alusel omandatud rakenduskõrgharidus, bakalaureusekraad või sellega võrdsustatud kvalifikatsioon (240 EAP mahus) või bakalaureusekraad koolieelse lasteasutuse õpetaja erialal;
sul on vähemalt 5-aastane õpetaja või eripedagoogi ametikohal töötamise kogemus pärast eelmises punktis nimetatud kvalifikatsiooni omandamist (ka sotsiaalpedagoogina töötatud aastad lähevad arvesse);
saad õpingute ajal töötada õpetaja, haridusasutuse juhi, eripedagoogi või muu tugispetsialistina (juhi või muu tugispetsialistina töötades on õpingute ajal vajalik ka õpetaja või eripedagoogi ülesannete täitmine);
eesti keele oskus vähemalt B2-tasemel. Vaata eesti keele oskuse tõendamiseks sobivaid dokumente ja eksamitulemusi.
Koos avaldusega tuleb SAIS-i lisada motivatsioonikiri, elulookirjeldus ja EHISe väljavõte õpetajana või eripedagoogina töötamise kohta. Kandideerimisel tuleb sooritada erialakatse (sisseastumisintervjuu).
Erialakatse intervjuu toimub 4., 5. ja 6. juulil 2023 kell 10.00-17.00 aadressil Jakobi 5, Tartu.
Erialakatse eesmärk on välja selgitada üliõpilaskandidaadi:
Erialakatse koosneb kahest osast: motivatsioonikirjast ja sisseastumisintervjuust.
Motivatsioonikiri (kuni 4000 tähemärki koos tühikutega) esitatakse SAISis koos avalduse, elulookirjelduse (CV) ja EHISe väljavõttega õpetajana või eripedagoogina töötamise kohta.
Motivatsioonikiri peab sisaldama:
Motivatsioonikirjas hinnatakse:
Sisseastumisintervjuud toimuvad Tartus kohapeal ja viiakse läbi 3–4-liikmelistes rühmades. Üks rühmaintervjuu kestab kuni 45 minutit.
Sisseastumisintervjuul hinnatakse:
Iga vastuvõtukomisjoni liige hindab kandidaate eraldi. Erialakatse koondpunktisumma kujuneb komisjoniliikmete keskmise hinde alusel. Kandideerimiseks vajalik minimaalne punktisumma on 66 punkti.
Avalduste hindamisel arvutame välja sinu punktisumma ja koha pingereas. Arvestame
Pingeritta pääsemiseks vajalik väikseim kogusumma on 66 punkti. Vastuvõtt toimub paremusjärjestuse alusel. Loe lähemalt punktide arvutamise kohta.